جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رژیم صهیونیستی

حوزه/ کارشناس علوم دینی اهل سنت گفت: متاسفانه برخی از افراد متعصب و بی منطق با استدلال های بی پایه و اساس سعی دارند قیام امام حسین(ع) را به نزاعی قبیله ای و درون گروهی تشبیه کنند، اگر چنین بود، بی شک نام و یاد فرزند رسول خدا (ص) بعد از گذشت 1400 سال همچنان بر سر زبان ها نبود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ماموستا شیرزاد ایزدی صبح امروز در نشستی با جمعی از فعالان فرهنگی و مذهبی مریوان که در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار گردید، اظهار داشت: مخاطب پیام قیام امام حسین (ع) نه تنها مسلمانان، بلکه همه آزادیخواهان جهان هستند.

این کارشناس علوم دینی اهل سنت افزود: امام حسین (ع) به خوبی وضعیت اسلام را درک نمودند و همین عامل باعث شد که ایشان و یارانش جان خود را برای زنده نگه داشتن دین رسول الله (ص) فدا کنند.

وی با اشاره به اینکه قیام امام حسین (ع) گرچه با شهادت همه یاران فرزند رسول خدا (ص) به پایان رسید، ولی همین قیام زمینه روشنگری های زیادی در دین اسلام را فراهم آورد و پس از امام حسین قیام های زیادی علیه دستگاه ظلم و جور بنی امیه به وقوع پیوست که این قیام ها تنها گوشه ای از تاثیرات حرکت عظیم امام حسین بود.

ماموستا ایزدی ادامه داد: متاسفانه برخی از افراد متعصب و بی منطق با استدلال های بی پایه و اساس سعی دارند قیام امام حسین(ع) را به نزاعی قبیله ای و درون گروهی تشبیه کنند، اگر چنین بود، بی شک نام و یاد فرزند رسول خدا (ص) بعد از گذشت 1400 سال همچنان بر سر زبان ها نبود.

این کارشناس اهل سنت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در تقابل سپاه امام حسین(ع) و سپاه عمربن سعد، این حق بود که نهایتا پیروز گردید و پیروزی ظاهری دستگاه بنی امیه بعد از مدت کوتاهی به شکستی سیاسی و اجتماعی در بین امت اسلام مبدل گشت و پایه های این خلافت را متزلزل نمود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بسیاری از بزرگان اسلام برای حفظ دین جان خود را فدا کرده اند تا اسلام به دست ما برسد، اظهار داشت: با وجود اینکه خون های زیادی برای بقای اسلام از ابتدای شکل گیری اسلام تاکنون ریخته شده است، بازهم شاهد وجود برخی از گروه ها و فرقه های منحرف در جهان اسلام هستیم که تیشه به ریشه این دین می زنند.

ماموستا ایزدی وجود این فرقه های منحرف را ضامن بقای کشورهای مستکبر به ویژه اسرائیل عنوان کرد و بیان داشت: امروز همه به عینه می بینیم که برخی از کشورهای به ظاهر اسلامی در حال تقدیم کردن فلسطین به رژیم اسرائیل هستند که این خیانت بزرگی در جهان اسلام است و سران این کشورهای اسلامی باید پاسخگوی این خیانت و دین فروشی خود باشند.

این استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه امروز فرهنگ و دینمان مورد هجمه همه بدخواهان جهان قرار گرفته است، گفت: تنها کشوری که به معنای واقعی از فلسطین و آرمانهایش دفاع می کند، ایران اسلامی است، از همین رو کشورهای بیگانه به دنبال ایجاد تشنج و در فشار قرار دادن جمهوری اسلامی برای دست کشیدن از آرمانهای خود است که بحمدالله تاکنون موفق نبوده و نخواهند شد.

این کارشناس علوم دینی اهل سنت در پایان سخنان خود گفت: وحدت و انسجام نیاز مبرم و ضروری کشور است، با بصیرت و دشمن شناسی که دارید مواظب باشید که در دام جریان های تفرقه افکن دشمن نیفتید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha