پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دبیرخانه انجمن های علمی حوزه

حوزه/ اولین جلسه شورای تخصصی انجمن های علمی حوزه با حضور اعضای شورا در کرمان و حجت‎الاسلام والمسلمین عبدالرسول هاجری مسئول دبیرخانه انجمن های علمی حوزه به صورت آنلاین برگزار و در آن به بررسی و تشریح وظایف این شورا پرداخته شد.

حجت الاسلام علیرضا انجم شعاع، معاون پژوهش حوزه علمیه استان کرمان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان خبر از برگزاری نخستین جلسه رسمی شورای تخصصی انجمن های علمی حوزه علمیه استان داد و گفت: در این جلسه که از طریق ویدئو کنفرانس اجرا شد حجت‎الاسلام والمسلمین عبدالرسول هاجری مسئول دبیرخانه انجمن های علمی حوزه به تشریح ضرورت‎ها و قوانین و چگونگی عملکرد شورای تخصصی انجمن های علمی استان پرداخت و با اشاره به جلسات و نشست اخیر جریان شناسی وضعیت کلام معاصر در کرمان، حرکت حوزه علمیه استان کرمان را در این زمینه شروعی خوب و موفق دانست. و در ادامه به تشریح وظایف این شورا به شرح ذیل پرداخت.

1. شورا باید بازوی علمی و تخصصی حوزه علمیه استان در تمام زمینه‎ها باشد.

2. جلسات شورا به شکل منظم و دقیق برگزار شود.

3. حرکت شورا باید به سمت تعمیق مباحث اصلاحی معاونین ستادی و استانی در همه زمینه‎ها باشد.

4. شورا باید روند تشکیل و معرفی شعب استانی انجمن های علمی را تسریع و تسهیل نماید.

5. ارتباط شورا باید با نهادهای همسو در حوزه و خارج از حوزه تقویت شود.

6. شورا باید هر چه سریع‎تر طرح های خود را در زمنیه برگزاری سلسله نشست های علمی و تخصصی با اساتید به دبیرخانه انجمن های علمی ارائه نماید.

معاون پژوهش حوزه علمیه کرمان افزود: در ادامه جلسه طبق نظر اعضای جلسه مقرر شد نایب رئیس و اعضای جدید به شورای تخصصی اضافه شوند. 

 در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام انجم شعاع دبیر شورای تخصصی، گزارشی از جلسات مقدماتی این شورا که پیشتر در کرمان برگزار گردید و همچنین نشست علمی جریان شناسی کلام معاصر که با حضور حجت الاسلام والمسلمین سبحانی برگزار شد را ارائه کرد.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha