پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام جباری امام جمعه شوط

حوزه/  حجت الاسلام جباری گفت: مردم محب اهل بیت و مسئولان محترم هیئات و تشکل‌های دینی و مذهبی فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری و مراجع معظم تقلید در زمینه برپایی مجالس و آیین‌های سوگواری الهام بخش و عاری از هر گونه آسیب و انحراف را نصب العین خود قرار داده و. عزاداری در شأن و منزلت امام حسین را برگزار کنند.

حجت الاسلام محمدرضا جباری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در آذربایجان‌غربی با بیان این که محرم، فصل خون و شهادت، ماه عزا و ماتم بی کران شیعه داغدار غم سیدالشهدا(ع)، ماه جهاد و حماسه، ماه پیروزی خون بر شمشیر، ماه قیام و بیداری و یادآور بزرگ ترین حماسه و دلخراش ترین مصیبت تاریخ بشریت است، اظهار داشت: محرم الحرام ماهی است که در آن سالار شهیدان با قیام و ایستادگی خود در مقابل ظلم و ستم و بی‌عدالتی، مکتب انسان ساز و جاودانی بنام عاشورا را بنیان نهاد و درس حریت، عدالت، عزت، سرافرازی و شجاعت و جوانمردی و راه و رسم پاسداشت عقیده و بیزاری از ذلت را به تمام مسلمانان و آزادگان عالم و نسل‌های تاریخ آموخت.

وی ادامه داد: محرم یادآور بزرگ‌ترین حماسه ظلم‌ستیزی و آزادگی در تاریخ بشری است و حماسه سرخ عاشورا، حماسه انسان‌های پاک دل و راست قامتی است که عاشقانه به وصل الهی لبیک گفتند و در راه دین و عقیده از جان گذشتند.

امام جمعه شهرستان شوط بیان داشت: باید با استعانت از الطاف الهی توفیق حضور با معرفت در مراسم عزاداری مظلوم آل مرتضی را پیدا کرده و از این ایام معنوی، حظ و بهره لازم و کافی را برده و روح خود را جلا دهیم.

وی افزود: مردم محب اهل بیت و مسئولان محترم هیئات و تشکل‌های دینی و مذهبی هم نوا با سایر عزاداران، فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری و مراجع معظم تقلید در زمینه برپایی مجالس و آیین‌های سوگواری الهام بخش و عاری از هر گونه آسیب و انحراف را نصب العین خود قرار دهند تا ان شاء الله شاهد اقامه مجالسی در شأن جلال و شکوه و عظمت ابا عبدالله (ع) و محرم و صفر و عاشورای حسینی باشیم.
انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha