سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
آیت الله محمد یعقوبی

حوزه/ آیت الله شیخ محمد یعقوبی از علمای عراق، خطبای منبر حسینی، مسئولین هیئات عزاداری و پیرغلامان حسینی را به اختصاص شب دوم دهه اول محرم به عزاداری امام حسن مجتبی (علیه السلام) دعوت کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله شیخ محمد یعقوبی از علمای عراق، خطبای منبر حسینی، مسئولین هیئات عزاداری و پیرغلامان حسینی را به اختصاص شب دوم دهه اول محرم به عزاداری امام حسن مجتبی (علیه السلام) دعوت کرد.

دعوت ایشان در راستای اعلام وفاداری با این امام مظلوم (ع) و ارتباط آن حضرت با قیام امام حسین (ع) است؛ چرا که امام حسن (ع) زمینه قیام را فراهم کرد، پایه های آن را استحکام بخشید، فضای انقلاب را مهیا کرد و با حیله گری اموی ها، بی احترامی آنان به دین و مسلمانان و هتک حرمت مقدسات مخالفت کرده و فرزندان خود را برای جانفشانی و فداکاری در کنار امام حسین(ع) آماده کرد.

آیت الله یعقوبی ضمن درخواست اختصاص یک روز یا بیشتر به عزاداری امام حسن مجتبی (ع)، آن را موجب جبران کوتاهی ها نسبت به امام حسن(ع) و تداوم یاد مبارک آن حضرت دانست و گفت: در سالروز ولادت و شهادت امام حسن (ع) به اندازه کافی به سیره مبارک امام و همراهی آن با قیام امام حسین (ع) پرداخته نمی شود.

این عالم عراقی بر اهمیت اجابت این دعوت تا آنجایی که در توان است، تاکید کرد و گفت: عمل به این دعوت موجب شادی حضرت محمد مصطفی (ص) خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
    1 0
    السلام علیک یا کریم اهلبیت یا امام حسن مجتبی علیه السلام یابن رسول الله یاحجه الله علی خلقه یا وجیهن عندالله اشفع لنا عندالله
  • محسن IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
    0 0
    خداوند عزاداری های همه را قبول کند انشاءالله