شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام سیدموسی محمودی

حوزه/ مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار با بیان اینکه طلبه امروز، رزمنده دیروز در سنگرهای هشت سال دفاع مقدس است، گفت: کار طلبه هم تحصیل و هم مبارزه در مقابل دشمنان اسلام و هجمه های دینی و فرهنگی آنان است، لذا سعی کنید سربازان متعهد و قوی برای دین اسلام در مقابل معاندان باشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام سیدموسی محمودی صبح امروز در نشست توجهی طلاب جدیدالورود مدرسه علمیه سفیران بیجار اظهار داشت: باید شاکر خداوند باشیم که در این مکان مقدس به عنوان سرباز حضرت ولیعصر (عج) در حال خدمت به اسلام و دین رسول خدا (ص) هستیم.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار با اشاره به اینکه ورود به مدرسه علمیه برای طلبه مسئولیت های بی شماری را به دنبال خود می آورد، بیان داشت: از امروز نگاه جامعه و مردم به شما تغییر کرده است، لذا در رفتار و منش خویش باید بسیار هوشیار و با بصیرت عمل کنید.

این استاد حوزوی در ادامه با تاکید بر اینکه زیرساخت های لازم اعم از امکانات سخت افزاری و نرم افزاری در مدارس علمیه کردستان موجود است، بیان داشت: به برکت انقلاب اسلامی شاهد رونق و شکوفایی حوزه های علمیه در کشور هستیم، لذا قدر این فرصت را باید بدانیم و تا می توانیم در بحث تحصیل و تهذیب و پژوهش تلاش کنیم.

حجت الاسلام محمودی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایام محرم حسینی و اهمیت این روزها در تاریخ اسلام به ویژه در مذهب تشیع، بیان داشت: دهه محرم و نیز ماه صفر به فرموده امام راحل، اسلام را زنده نگه داشته است. معنای این کلام امام خمینی (ره) این است که سرمایه های معنوی و مذهبی این دو ماه به حدی است که در خود فرهنگ غنی اسلام را دارند.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار در با تاکید براینکه روحانی هرگز نباید خود را جامعه و مردم جدا بداند، گفت: روحانی جزیی از بدنه جامعه است و طلاب نباید با ورود به حوزه ارتباطات خود را با جامعه قطع کنند؛ زیرا قطع ارتباط با جامعه پیامدهای فرهنگی و دینی زیادی در پی دارد.

حجت الاسلام محمودی بیان کرد: در این روزها که مجالس عزای حسینی در سراسر کشور برپاست، روحانیون باید نهایت استفاده را برای تبلیغ و نشر معارف اسلامی و جوابگویی به شبهات دینی در جامعه را ببرند.

این استاد حوزوی در ادامه با تاکید بر اینکه طلبه وظایف دیگری نیز برعهده دارد، عنوان داشت: شما طلاب در آینده هادیان و منادیان دین خدا هستید، لذا از لحظه لحظه زندگی خود برای ارتقای علمی و معنوی خویش بهره ببرید تا مبلغان خوبی برای جامعه اسلامی باشید.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار با بیان اینکه طلبه امروز رزمنده دیروز در سنگرهای هشت سال دفاع مقدس است، گفت: کار طلبه هم تحصیل و هم مبارزه در مقابل دشمنان اسلام و هجمه های دینی و فرهنگی آنان است، لذا سعی کنید سربازان متعهد و قوی برای دین اسلام در مقابل معاندان باشید.

وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: یکی دیگر از مواردی که بارها عنوان گردیده، این است که طلاب هرگز در مسیر جریانهای سیاسی و... قرار نگیرند و اجازه ندهند که قالب و چارچوب احزاب مسیر علمی و دینی شما را تحت الشعاع قرار دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha