جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله سعیدی - نمازجمعه قم

حوزه/ خطیب جمعه این هقته قم بیان کرد: مسئولان مراقب آدرس های اشتباه غرب زدگان نفوذی باشند

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سعیدی امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته قم در مصلای قدس قم با اشاره به ماجرای شهادت حضرت علی اصغر(ع) گفت: امام حسین گفتند که خداوند بین ما و شما حکم است آیا من فرزند پیامبر و حضرت زهرا نیستم و حدیث شباب را نشنیدید؟ وی افزود: امام حسین(ع) فرزند را در مقابل دشمن به دست گرفتند و گفتند که اگر به من رحم نمی کنید به این طفل ترحم کنید که هنوز کلام امام تمام نشده بود که حرمله تیری به سوی گلوی علی اصغر(ع) پرتاب کرد و گلوی این خردسال از گوش تا گوش بریده شد.

وی اظهارکرد: روز تاسوعا و عاشورا، در طول تاریخ این دو روز الهام بخش نهضت های ضد ظلم بوده است و امام راحل نیز نهضت را در عصر عاشورای 13 خرداد 1342 را با شعار علیه ستمگران آغاز کردند و در سال 57، همین مراسم بود که راهپیمایی عظیم مردم شکل گرفت و رژیم شاه را سرنگون کرد.

خطیب جمعه قم بیان کرد: مردم در این شعارهای می گفتند که محرم ماه خون است، پهلوی سرنگون است؛ شاه پهلوی و ارتشبد اظهاری با هلی کوپتر خیابان ها را رصد می کرد و پس از آن متوجه شد که مردم علیه او شوریده اند و جایی برای او نیست و به همین دلیل تصمیم گرفت که از کشور فرار کند.

وی گفت: قیام مردم ما در روز عاشورا ثابت کرد که این روز چه ظرفیت عظیمی دارد؛ امام حسین(ع) در وصیت خود به برادر خود اصلاح گری و امر به معروف و نهی از منکر را به عنوان هدف قیام خویش مطرح کردند.

آیت الله سعیدی اظهارکرد: اهداف امام حسین(ع) پابرجاست و همه ما باید به مطالبات ایشان که همان مطالبات اسلام است لبیک بگوییم زیرا امام حسین(ع) داعی الله است؛ لبیک به امام حسین(ع) شعاری برخورد نمی کند.

خطیب جمعه قم بیان کرد: در عصر کنونی وظیفه داریم که با نایب امام زمان(عج) یعنی حضرت آیت الله خامنه‌ای بیعت کرده و فریاد لبیک یا مهدی(عج) برآوریم؛ امروز لبیک یا خامنه ای، تجلی لبیک یا حسین(ع) و لبیک یا مهدی(عج) است.

وی گفت: لبیک یا خامنه‌ای امروز به ندایی فراگیر تبدیل شده است؛ در لبنان، فلسطین و یمن این ندا را سر می‌دهند و برای زمینه سازی حکومت امام عصر(عج) باید از رهنمودها و تذکرات مقام معظم رهبری پیروی کرد.

خطیب جمعه قم با اشاره به برداشتن گام سوم کاهش تعهدات اتمی عنوان کرد: برداشتن این گام لبیک به ندای رهبری است؛اجرای گام سوم به بی‌اعتباری اروپا و آمریکا منجر شده و عملا برجام را بی‌ارزش کرده است و این در حالی است که سیاست ترامپ در برابر ایران شکست خورده است.

نماینده ولی فقیه در استان قم یادآورشد: حوادث اخیر توانسته جایگاه ایران اسلامی را اعتلا بخشد؛ شرایط نشان داد که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و ما آمریکا را زیر پا می‌گذاریم.

آیت الله سعیدی اظهارکرد: نظام جمهوری اسلامی ایران تحت رهبری ولایت فقیه نه تنها به ابرقدرت منطقه بلکه به ابرقدرت جهانی تبدیل شده است چرا که از قانونی الهی و فرهنگ اهل بیت(ع) پیروی می‌کند.

خطیب جمعه قم اظهارکرد: مذاکره با غرب سم مهلک بوده و راه نجات و پیروزی تکیه بر نیروها و توان داخلی و ایستادگی در برابر استکبار جهانی است؛ غرب زدگان نفوذی به مسؤولان آدرس غلط ندهند و مسئولان نیزباید مراقب این نفوذها باشند؛ مذاکره با دشمن عهد شکن برای مسؤولان ما قابل قبول نخواهد بود.

وی در پایان یادآورشد: خوشبختانه این روزها شاهد تلاش های بی وفقه قوه قضاییه در برخورد با فساد، رانت خواری، مجرمان و مفسدان اقتصادی هستیم که جای تقدی دارد؛ از آیت الله رئیسی انتظار است که در برخورد با اینها حکم الهی را اجرا کرده و در راه اجرای حکم الهی رأفت جایگاهی ندارد و دستگاه قضایی ملاحظه هیچ مقام و مسؤولی را نداشته و بداند که ملت ایران پشتیبان ایشان است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha