پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مراسم قرائت قرآن در مسجد مقدس جمکران

حوزه/ در محافل قرآنی که در دهه اول محرم در مسجد مقدس جمکران برگزار می شود آیاتی که امام حسین(علیه السلام) از ابتدای خروج از مکه مکرمه و آغاز سفر به کربلای معلی در مواقع مختلف و حتی بعد از شهادت تلاوت نمودند توسط کارشناس، تلاوت شده و تفسیر آن بیان می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه »، اداره قرآن و نماز جمکران در دهه اول ماه محرم الحرام هر شب بلافاصله بعد از نماز مغرب و عشا و قبل از مراسم سخنرانی و مرثیه سرایی، محفل با شکوه قرآنی را برگزار می کند.

در این محافل که با حضور قاریان و اساتید ممتاز کشوری برگزار می شود آیاتی که امام حسین(علیه السلام) از ابتدای خروج از مکه مکرمه و آغاز سفر به کربلای معلی در مواقع مختلف و حتی بعد از شهادت تلاوت نمودند توسط کارشناس، تلاوت شده و تفسیر آن بیان می گردد.

در ادامه، نکاتی پیرامون صحت قرائت نماز و نکات مهم تجویدی توسط کارشناس این محفل ارائه می شود.

همچنین در راستای عمل به سیره آن حضرت در خصوص تلاوت قرآن در شب عاشورا، اداره قرآن و نماز این مکان مقدس، جلسه قرآنی ویژه ای با عنوان ختم نور برای ظهور در شب عاشورا برگزار می کند.

در این مراسم که قبل از سخنرانی شب عاشورا در مسجد امام علی علیه السلام برگزار می گردد، قرآن های صفحه ای بین عزاداران توزیع شده و هر کدام از عزیزان با نیت سلامتی و تعجیل در فرج حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه) ،همچنین هدیه نثار روح مطهر و منور حضرت سید الشهداء علیه السلام،اقدام به ختم چندین دوره از قرآن کریم می کنند که این برنامه در روز عاشورا نیز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha