شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله فقیهی

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر لزوم تبیین و معرفی شاخصه ها و مولفه های کلیدی نهضت عاشورا در سطح جامعه تاکید کرد.

آیت الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با تاکید بر این که ماه محرم و صفر بهترین فرصت برای تعمیق بصیرت عاشورایی مردم و بیمه کردن آن ها در مقابل هجمه انبوه شبهات دشمن است، اظهار داشت: ایام سوگواری سید و سالار شهیدان در این دو ماه، بهترین و مناسبت ترین فرصت است که وعاظ و مبلغین و مادحین اهل بیت(ع) از آن در مسیر تبیین شاخصه ها و مولفه های کلیدی نهضت عاشورا استفاده کنند.

وی افزود: آن چه مسلم است این که روضه و گریه و عزاداری، تنها بخشی از وظیفه ما در قبال مکتب حسینی است و بلکه مهم تر این است که ما بر عمق بصیرت و درک و شناخت خود از ولایت امام معصوم و حقیقت قیام حسینی بیفزاییم که اگر این گونه شد و شور و شعور با هم تلفیق شد، قطعاً زمینه ساز عاقبت به خیری ما در دنیا و آخرت می شود.

استاد حوزه علمیه قم همچنین گفت: با توجه به تاکیدات فراوان مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید درباره اهمیت ترویج سبک زندگی اسلامی، این انتظار می رود که در چنین ایامی بیش از سایر ایام سال، نسبت به معرفی و ترویج سیره و سبک زندگی اهل بیت(ع) به خصوص سیدالشهدا(ع) و یاران عاشورایی اش، اهتمام ورزیده شود.

وی اضافه کرد: در واقع ما باید به سهم خود در برپاداشتن شعائر حسینی و تبیین مولفه های نهضت عاشورا بکوشیم و در ضمن در جهت مقابله با بدعت ها و انحرافات در عزاداری ها همت داشته باشیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha