پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
علی توکلی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین توکلی گفت: کسی ایراد نگیرد و به پیکره دین شبهه وارد نکند که چقدر عزاداری می‎کنید!؟. ماندگاری ارزش ها به واسطه تکرار مجالس آقا اباعبدالله و تکرار پیام‎هایی است که توسط سخنرانان و مداحان به گوش مردم می‌رسد و این نعمتی است که باید قدر آن را بدانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان، حجت الاسلام والمسلمین علی توکلی رئیس کل سابق دادگستری استان کرمان، در  مدرسه علمیه محمودیه کرمان با اشاره به مجالس عزاداری ابا عبدالله الحسین علیه السلام گفت: اگر این دو ماه محرم و صفر و مجالس عزای امام حسین در آنها نبود به طور قطع شناخت امام حسین علیه‎السلام برای مردم میسر نمی‎‌شد و به تبع آن کسی اسلام را نمی‎شناخت و اگر می‌بینیم نهضت امام حسین علیه السلام زنده و پابرجا است به خاطر همین تکرار مراسم‎‌های متوالی عزاداری و روضه‎خوانی و بازخوانی پیام‎های حسینی است.

رئیس کل سابق دادگستری استان کرمان با اشاره به پیام‎های نهضت حسینی، افزود:  نهضت حسینی پیام‎های انسان‎ساز زیادی دارد. در حادثه کربلا شاهد آن هستیم کسانی‎که خود را مسلمان و تابع پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می‎دانستند کارشان به جایی رسید که به دلیل عدم بصیرت پسر پیغمبر را شهید کردند و حتی به شکرانه قتل امام حسین علیه السلام چهار مسجد ساختند. پیام این حادثه به ما این است که لازمه حرکت در مسیر صحیح، بصیرت است. ما اگر این دو ماه عزاداری و پیام‎های آن را نداشتیم امروز بسیاری از مفاهیم همچون دوری از ظلم، نرفتن زیر بار ظلم، اقامه نماز، قیام به حق و ... را نداشتیم.

توکلی با اشاره به بی‎بصیرتی بعضی از مذهبیون و خرده‎گیری بعضی از غرض‎ورزان ادامه داد: کسی ایراد نگیرد و به پیکره دین شبهه وارد نکند که چقدر عزاداری می‎کنید!؟. ماندگاری ارزش ها به واسطه تکرار مجالس آقا اباعبدالله و تکرار پیام‎هایی است که توسط سخنرانان و مداحان به گوش مردم می‌رسد و این نعمتی است که باید قدر آن را بدانیم.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha