جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله علیدوست در بین طلاب یزد

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: ظلم ستیزی و مقابله با استکبار، پیام آشکار نهضت خونین سیدالشهدا(ع) برای همه دوران هاست.

آیت‌الله ابوالقاسم علیدوست در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری « حوزه »، ضمن تسلیت سالروز شهادت مظلومانه سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش ابراز داشت: نهضت امام حسین (ع) بدون تردید، بزرگترین و آشکارترین دلیل و حجت برای همه حق طلبان و عدالت خواهان عالم است، چرا که در این نهضت برجسته ترین مؤلفه های حق طلبی و عدالت خواهی از منظر رویکرد الهی و منطبق با فطرت انسان به چشم می خورد.

وی افزود: این که امام راحل فرمود ملت ما، ملت گریه سیاسی است، یک بخشی از آن ناظر به همین مساله حق طلبی و ظلم ستیزی است و این که پیام روشن قیام امام حسین(ع) برای همه تاریخ، مقابله با طاغوت و استکبار بوده و ما از این منش و مرام و سیره، در انقلاب اسلامی و قضایای پس از آن تا به امروز به خوبی الگو گرفته ایم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم همچنین بیان داشت: یکی از کلیدی ترین درس هایی که ما از نهضت سیدالشهدا(ع) می گیریم این است که در مسیر رضای پروردگار و احیای ارزش های الهی از مسیر ولایت اهل بیت(ع) هیچ گاه نباید خارج شد، چرا که خروج از این مسیر منجر به گمراهی و ضلالت انسان می شود.

وی با اشاره به این که قیام عاشورا در طول تاریخ منشأ بسیاری از تحولات و خیزش ها و قیام ها علیه ظلم و ستم بوده است، افزود: آن چه مهم است این که ما باید از فرصت مراسم های عزاداری در طول ماه محرم و صفر در راستای تبیین اهداف والای قیام حسینی و بصیرت افزایی استفاده کرده و در مسیر ترویج فرهنگ و گفتمان عاشورایی گام برداریم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha