پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
امام جمعه همدان

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به اینکه بعد از انقلاب در عرصه سیاسی با مشکلات فراوانی مواجه بوده ایم، گفت: خاطره های شهد مدنی با گذشت سال ها در ذهن مردم همدان و تبریز باقی مانده و این بهترین فرصت برای معرفی ایشان به عنوان مسئول در تراز انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در مراسم سالگرد شهادت شهید آیت الله مدنی، حکومت دینی را مقدمه ای برای تحقق کلمه الله در جامعه عنوان کرد و گفت: جامعه پس از حذف سیاست دینی و امام علی (ع) به دست قدرت طلبانی افتاد که کار را به جایی رساندند که در برابر شهادت حسین بن علی(ع) یا سکوت کردند و یا اقدام به شهادت ایشان کردند.

وی افزود: از آن جایی که قبل از قیام امام حسین(ع) و عاشورا جامعه به سمتی حرکت می کرد که جاهلیت روز به روز افزایش پیدا می کرد و نتیجه حذف ولی خدا در هر جامعه ای حرکت آن جامعه به سمت جاهلیت های عمیق خواهد بود.

امام جمعه همدان، خون شهدا را استمرار بخش اسلام دانست و گفت: هر گاه در اسلام خطری برای ارزش ها به وجود آمده است این خون مقدس شهدا بوده است که زمینه ساز آگاهی بخشی به مردم بوده و و حرکت امام حسین و شهادت ایشان نیز از جهالت بیشتر در جامعه جلوگیری می کرد.

وی، خون شهدا را از بین برنده تاریکی ها دانست و گفت: یزید با وجود داشتن حکومت اما مشروعیتی در بین مردم نداشت و این به برکت خون مقدس شهدای کربلا و امام حسین(ع) بود که سبب روشنگری در جامعه شد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید براینکه ما اسلامی را قبول داریم که بر خاسته از غدیر باشد، خاطر نشان کرد: اگر نامی از اسلام مانده به خاطر خون مقدسی است که در سال 61 ریخته شده است و اگر امروز اسلام استمرار پیدا کرده به جهت خون شهدای گرانقدری همچون شهید مدنی و امثال شهید مدنی ها بوده است.

وی با بیان این که خون شهدای پس از عاشورا متصل به خون سید الشهدا(ع) است ابراز داشت: همان گونه که خون امام حسین (ع) در جامعه سبب هدایت گری مردم شد، خون این شهدای عزیز نیز زمینه ساز روشنگری و مشخص کردن راه در جامعه بود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به اینکه بعد از انقلاب در عرصه سیاسی با مشکلات فراوانی مواجه بوده ایم، تاکید کرد: خاطره های شهد مدنی با گذشت سال ها در ذهن مردم شریف همدان و تبریز باقی مانده است و این بهترین فرصت برای معرفی ایشان در بین مردم به عنوان مسئولی در تراز انقلاب اسلامی است.

وی یادآور شد: باید بدانیم که انقلاب اسلامی امام جمعه و مسئولش باید همانند شهید مدنی باشد که با گذشت سال ها هنوز هم نماد سادگی و مردم داری در بیت ایشان مشهود است.

امام جمعه همدان ظهور حضرت حجت(ع) را زمینه ساز تحقق حاکمیت دینی در جامعه به معنای واقعی برشمرد و ابراز داشت: واقعه غدیر اعلام حاکمیت دینی بود، پس از آن عاشورا برگشت به حاکمیت دینی بود و در آخر ظهور حضرت مهدی (عج) باز هم دعوت به غدیر می باشد.

وی تصریح کرد: اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند باید به سمت تمدن اسلامی و ظهور حرکت کنیم به این معنی است که حاکمیت دینی باید در سراسر عالم حکم فرما شود و لذا حرکت شهدای عزیز ما نیز در مسیر غدیر، عاشورا و ظهور بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه انقلاب اسلامی نمونه ای از تلاش ها برای تحقق حاکمیت دینی است اظهار داشت: ان شاءالله با ظهور حضرت حجت(عج) اوج این حاکمیت را شاهد خواهیم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha