پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
الهی دوست

حوزه/ حجت‌الاسلام الهی دوست گفت: هنر بهترین ابزار برای ترویج فرهنگ معارف قرآنی است و مسئولان باید نسبت به این موضوع توجه داشته باشند، چرا که جوانان به هنر علاقه زیادی دارند.

حجت الاسلام حمید الهی دوست در گفت و گو با خبرگزاری«حوزه» در اصفهان در خصوص راهکارهای ایجاد انگیزه و پیوند بیشتر  جوانان و نوجوانان با قرآن کریم، اظهار کرد: قرآن کریم محوریت کلام حق است و ما هیچ موضوعی را درعالم بالاتر از کلام حق نداریم و همواره انسان به حبّ قرآن، قرائت، حفظ، تدبّر و عمل به قرآن دعوت شده است. 

وی با اشاره به نقش و تأثیر ارگان‌ها و نهادهایی چون آموزش و پرورش، حوزه‌های علمیه و سپاه در ترویج قرآن کریم، افزود: سازمان اوقاف به عنوان نهاد متکفّل امور قرآنی، برای ترویج و تبلیغ بیشتر مسابقات قرآن کریم می‌تواند از راهکارهای عملی مانند پخش مستقیم برنامه‌ها از طریق صداوسیما، دعوت از اقشار مختلف و حضور در جلسات و پوشش خبری گسترده برای جذب بیشتر مخاطبان استفاده کند.  

وی اضافه کرد: از طریق اطلاع رسانی‌های متعدد و به ویژه با دعوت از واعظان و مبلغان سرشناس می‌توان این رویداد قرآنی را به خوبی پوشش داده و تبلیغ کرد.  

حجت الاسلام الهی دوست با تأکید بر لزوم توجه و انس بیشتر با قرآن کریم، به مسئله مهجوریت این کتاب آسمانی در جامعه اشاره و تصریح کرد: طی سال‌های اخیر بحث قرآن محوری پررنگ شده است و پس از انقلاب اسلامی کارهای مثبت و خوبی در این باره انجام شده، اما در عین حال هر فردی باید به نوبه خود این مهجوریت را برطرف کند و انس بیشتری با قرآن کریم داشته باشد.

استاد حوزه علمیه اصفهان  خاطر نشان کرد: در زمینه هنری نیز می توان از موضوعات هنری قرآنی بهره برد و بهترین راه برای جذب جوانان به قرآن کریم کارهای هنری و استفاده از رسانه‌ها است.  

حجت الاسلام الهی دوست همچنین به موضوع وقف قرآنی و نقش و رسالت روحانیون و مبلغان در این باره اشاره و عنوان کرد: با توجه به جایگاه باعظمتی که قرآن کریم دارد، باید هر فردی که قادر است، در زمینه سرمایه گذاری های وقفی، مالی و تبلیغی، نقش ایفا کند، چرا که راه نجات جوانان و جامعه نیز انس بیشتر با قرآن کریم است.

گفتنی است، چهل و دومین مسابقات ملی قرآن کریم از 6 تا 11 مهر ماه در بخش برادران و از 11 تا 19 مهر ماه در بخش خواهران به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha