شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام جمعه نوشهر

حوزه/استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امام حسین(ع) برای احیای دین و برقراری امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند، گفت: اگر امروز ما پیرو نهضت حسینی هستیم نباید در برابر انحراف و کژی ها سکوت اختیار کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران، امروز در مراسمی که مناسبت دومین روز شهادت امام حسین(ع) در نوشهر برگزار شد، امام حسین(ع) را الگوی تمار عیار برای جهان بشریت معرفی کرد و گفت: سید و سالار شهیدان با قیام خود درس حماسه، جهاد، ظلم ستیزی، عبودیت و جوانمردی را به دنیا آموخت.

وی با بیان این که سراسر نهضت امام حسین(ع) حاوی درس ها و عبرت های ماندگار است، افزود: اگر امروز همان ارزش ها را مورد توجه قرار دهیم در برابر توطئه و هجمه دشمن پیروز خواهیم شد.

حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با اشاره به این که امام حسین(ع) در میدان جنگ نیز به راز و نیاز با خدای خود پرداخت، خاطرنشان کرد: نماز به عنوان اوج بندگی حتی در میدان نبرد و مبارزه نیز مورد توجه سیدالشهدا بود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران از اقامه نماز به عنوان یکی از مهم ترین درس های عاشورایی یاد کرد و افزود: کمال و سعادت ما در عمل به دستورات الهی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امام حسین(ع) برای احیای دین و برقراری امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند، بیان داشت: اگر امروز ما پیرو نهضت حسینی هستیم نباید در برابر انحراف و کژی ها سکوت اختیار کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین مشایخ، عمل به مفاهیم و فریضه های دینی را در جامعه امروز ضروری دانست و خاطرنشان کرد: مسأله امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی نباید تنها در حد حرف و شعار باقی بماند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه در سایه بی توجهی برخی مسئولان شاهد گسترش معضلات و مشکلات فرهنگی در کشور هستیم، بیان داشت: آنچه که امروز در جامعه مشاهده می کنیم با اصول و مبانی دینی و انقلابی ما به شدت در تضاد است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که اگر معارف و سیره اهل بیت(ع) در جامعه به خوبی نهادینه شود دیگر شاهد ولنگاری های فرهنگی در یک جامعه دینی نخواهیم بود، خاطرنشان کرد: تحقق یک جامعه ارزشی و انقلابی نیازمند عزم جدی همه مسؤولان برای گسترش فرهنگ دینی و انقلابی است.

حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با بیان این که امام حسین(ع) برای حفظ دین به شهادت رسیدند، افزود: نباید امروز بگذاریم ارزش های دینی در جامعه ما مورد کم توجهی قرار گیرند.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha