جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه قزوین

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: اگر اسرائیل از ما ترس و واهمه دارد به دلیل این است که نماز را اقامه کرده ایم، اما اگر صهیونیست‌ها به نمازخواندن ما آفرین بگویند، تبدیل به شیعه انگلیسی شده ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه از قزوین، به نقل از دفتر امام جمعه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در مراسم عزاداری سالار شهیدان که در مسجد مسلم بن عقیل (ع) قزوین برگزار شد، با اشاره به جایگاه اخلاص در رشد و سعادت آدمی، اظهار کرد: بسیاری از بزرگان دینی و اخلاقی ما به واسطه اخلاص به جایگاه بزرگی نزد خداوند و در بین مردم دست پیدا کرده اند.

 امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: امروز کتاب مفاتیح الجنان در منزل هر مسلمان و شیعه ای در کنار قرآن قرار گرفته و همه برای خواندن ادعیه به آن مراجعه می‌کنند، این برکت و جایگاه به واسطه میوه اخلاصی است که شیخ عباس قمی صاحب این کتاب توانسته بود، کسب کند.

 وی اظهار کرد: هرچقدر ما اخلاص خود را بیشتر کنیم، کارهای ما رونق پیدا می‌کند، کار مخلصانه زمینه رونق و برکت برنامه‌های ما را فراهم می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به اهمیتی که خدای متعال برای اقامه نماز قائل است، اظهار کرد: نمازی که خداوند از ما انتظار دارد بجای بیاوریم با نمازی که ما درحال انجامش هستیم، متفاوت است. خداوند می‌فرماید نماز را بجای بیاورید تا یاد من زنده شود، یعنی خدا را ناظر اعمال رفتار و گفتار و عملکرد خود ببینیم اگر به همین یک جمله عمل کنیم در زندگی دچار مشکل نمی‌شویم.

امام جمعه قزوین ادامه داد: خداوند می‌فرماید هرکس ذکر من در زندگی او جاری نباشد این فرد در زندگی دچار سختی و نگرانی و ناامیدی و ترس می‌شود، یعنی طعم آرامش را در زندگی خود نمی‌بیند.

استاد حوزه علمیه قزوین بیان کرد: خدای متعال می‌فرماید نماز را اقامه کن بعد می‌فرماید، نماز از بدی‌ها و گناهان نهی می‌کند. باید بدانیم که نمازخواندن با اقامه نماز متفاوت است گاهی نمازخوان اهل دروغ و غیبت و تهمت و ظلم و حرام خوری و پارتی بازی است، اما محال است با اقامه نماز انسان دچار گناه شود.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: اقامه نماز حلال مشکلات ما می‌شود، چرا که اقامه نمازشما را در ذکر و یاد خدا نگاه داشته و همیشه خود را در محضر خدا می بینید و این نماز اجازه خلاف و گناه به انسان نخواهد داد.

 رئیس شورای حوزه علمیه قزوین در ادامه بیان کرد: اگر اسرائیل از ما ترس و واهمه دارد به دلیل این است که  نماز را اقامه کرده ایم، اما اگر صهیونیست‌ها به نمازخواندن ما آفرین بگویند، تبدیل به شیعه انگلیسی شده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی ادامه داد: اقامه نماز، با اقتدار در حوزه دفاعی و نظامی هیچ تناقضی ندارد و هم راستا با آن است. این خواسته استکبار است که راه دین را از سیاست جدا نشان دهد. تمام راه امام حسین(ع) در مسیر حادثه کربلا یک عملکرد سیاسی و دینی بود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه سیاست‌بازی، آفت راه مسلمانی است، اذعان کرد: گاهی شاهدیم مسئول یا نماینده ای با فریب و وعده و شعار به مسئولیت دست پیدا می‌کند و با نفاق به قدرت می‌رسد، اما با سیاست بازی به دنبال منافع خود می‌رود و منافع ملت و مردم را فراموش می‌کند.

وی با اشاره به جایگاه حضرت عباس(ع) در نزد خدای متعال گفت: امام سجاد(ع) می‌فرمایند؛ "برای حضرت ابوالفضل در نزد خدا مقامی عظیمی است که همه شهدا به این مقام غبطه می‌خورند. " این مقام نشان دهنده اخلاص و ایثار و فداکاری و ایمان حضرت عباس(ع) است.

امام جمعه قزوین در پایان اضافه کرد: حضرت عباس(ع) شخصیتی مطیع در برابر خدا و ائمه اطهار بود، تبعیت با مطیع بودن متفاوت است، تبعیت به معنای دنباله روی است که درجه پایین مطیع بودن تعریف می‌شود، یعنی با تبعیت و پایبندی به دین و انجام تکالیف به مقام اطاعت می‌رسیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha