شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شیخ الاسلام دکترطاهر القادری سرپرست مرکز منهاج القرآن پاکستان

حوزه/"طاهر القادری" رهبر حزب نهضت مردمی پاکستان و یکی از شخصیت برجسته دینی و سیاسی اهل سنت پاکستان اعلام کرد که از فعالیت سیاسی کناره‌گیری می‌کند و پست ریاست حزب خود را هم به جای انتقال به پسرانش به شورای این حزب سپرد که برای ریاست تصمیم گیری کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه "طاهر القادری" رهبر حزب نهضت مردمی پاکستان و یکی از شخصیت برجسته دینی و سیاسی اهل سنت پاکستان اعلام کرد که از فعالیت سیاسی کناره‌گیری می‌کند و پست ریاست حزب خود را هم به جای انتقال به پسرانش به شورای این حزب سپرد که برای ریاست تصمیم گیری کنند.

این روحانی اهل سنت اعلام کرده است که بیشتر زمان خود را صرف نوشتن کتاب و کارهای دانشگاهی خواهدکرد.

دکتر طاهرالقادری اعلام کرده است که این استعفا باعث ضعف وی در پیگیری پرونده حادثه "مادل تاون" نخواهد شد، زیرا پیگیری این پرونده را جزء ایمان می دانم.

گفتنی است حزب عوامی پاکستان به رهبری دکتر قادری در سال 2014 در اعتراض به سیاست‌های حکومت پنجاب و شخص شهباز شریف اعتراضاتی در خیابان‌های لاهور داشتند که حضور پلیس پاکستان و شلیک به سوی مردم معترض باعث کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر شد.

طاهر القادری متولد ۱۹ فوریه ۱۹۵۱ سیاستمدار پاکستانی، استاد سابق حقوق بین‌الملل در دانشگاه پنجاب است و کتاب های زیادی نوشته است و در میان اهل سنت پاکستان و جوامع بین الملل معروف به شیخ الاسلام است.

وی در ۲۸ می ۱۹۸۹ نهضت مردمی پاکستان (حزب سیاسی تحریک عوامی) را تأسیس کرد. هدف این حزب گسترش فرهنگ دموکراسی، ثبات اقتصادی، بهبود وضعیت حقوق بشر، عدالت و نقش زنان در پاکستان بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha