شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
محمد بارانی - امام جمعه مهدیشهر

حوزه/ حجت الاسلام بارانی گفت: جنگ نرم امروز حیاء و عفت حسینی را نشانه گرفته است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام محمد بارانی، در جمع عزاداران امام حسین(ع) در مهدی‌شهر، در خیابان صاحب الزمان(عج) این شهر، اظهار داشت: درس اول امروز جریان عاشورا برای نسل جوان و نوجوان جامعه امروزی صبر است و صبری که حضرت زینب(س) بر مصائب و حوادث عاشورا کرد، در فضای جنگ نرم امروز، جوان نیاز به صبر دارد؛ در سوره مبارکه یوسف، خداوند متعال به صبر یوسف بر معصیت اشاره دارد و جوان امروزی نیز باید از نگاه های آلوده به خاطر خدا چشم بپوشاند و بر معصیت ها صبر کند.

امام جمعه مهدی‌شهر تصریح کرد: در جریان عاشورا، غیرت حسینی به نمایش گذاشته شده است که امام حسین(ع) همه بدنش مجروح و در آستانه شهادت دارد اما به خیمه ها می‌آید و می فرماید خلال‌های بچه‌های را جمع کنید و در بیابان ها بریزید و تام هنگام جمع آوری دشمنان، شما فرار کنید تا چادر از سرتان نیفتد.

وی با بیان اینکه جنگ نرم امروز حیاء و عفت حسینی را نشانه گرفته است، افزود:  جنگ نرم امروز چادر ها و حجاب حسینی را نشانه گرفته است؛ سینه‌زدن و سیاه پوشیدن ها موقت است اما حجاب‌ها، غیرت دینی و حسینی می‌تواند تا عاشورای دیگر انسان را از مخاطرات معنوی و... نگه دارد.

حجت‌الاسلام بارانی خاطرنشان کرد: جبهه مقابل امام حسین(ع) به واسطه طمع دنیایی، امام را کشتند، اگر دزدی و طمع و ربا در زندگی آمد یعنی نشانه‌های عمر بن سعدی در زندگی ما نمایان شده است که باید بسیار مراقب باشیم.

وی افزود: صحنه دیگر نمایش کربلا نماز امام حسین(ع) است که در مقابل تیرهای دشمن نماز ظهر را به جماعت اقامه می‌کنند؛ یعنی جوان حسینی مبادا نمازت قضاء شود و یا سهل انگاری در اقامه نماز داشته باشی، امام حسین(ع) در هجوم تیرهای دشمن، نماز را آن هم به جماعت بر پا می کند.

امام جمعه مهدی‌شهر با اشاره به روایت امیرالمؤمنین امام علی (ع) که فرمودند «اگر خدا فراموش شد انسان در فضای ظلمت می‌رود»، گفت: نماز احیاء یاد خداوندمتعال در قلوب و زنگ بیداری و هوشیاری از غفلت ها است.

وی تصریح کرد: نمایشگاه دیگر در جریان عاشورا، عفو امام حسین (ع) است یعنی باید کینه ها و کدورت ها را کنار بگذاریم؛ در جریان عاشورا، حُرّ او را در سرزمین کربلا متوقف کرده و دل حضرت زینب (س) و بچه‌ها را شکانده است اما روز عاشورا هنگام برگشت حر، امام حسین(ع) حتی یک کلمه به روی حر نیاورد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha