شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
لوح تقدیر عنبرآباد

حوزه/ با انتخاب سپاه ثارالله کرمان، گروه جهادی مدرسه علمیه عنبرآباد به عنوان موفق‌ترین گروه جهادی استان معرفی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان، حجت الاسلام محمود بهروزه، مدیر مدرسه علمیه عنبرآباد  با اعلام این خبر گفت: به لطف خدا در رتبه‌بندی روزهای اخیر سپاه ثارالله، عملکرد سال گذشته‌ی گروه جهادی شهدای حرم مدرسه علمیه سفیران هدایت امام هادی (ع) عنبرآباد، به عنوان بهترین نتیجه در بین گروه‌های جهادی استان اعلام شد.

تصاویری از فعالیت های گروه

مدیر گروه جهادی شهدای حرم مدرسه علمیه عنبرآباد، با توضیح در خصوص گروه ادامه داد: این گروه جهادی که متشکل از 85 نفر از طلاب جوان محصل و یا فارغ‌التحصیلِ مدرسه امام هادی (ع) است، سال گذشته در مناطق سیل‌زده پلدختر در استان لرستان و حمیدیه در استان خوزستان جهت امداد به مردم این شهرها به صورت جهادی حضور یافتند.

 بهروزه افزود: همچنین طی دو سال از زمان راه‌اندازی، این گروه با فعالیت در مناطق محروم جنوب استان شامل قلعه‌گنج، رودبار، کهنوج، مردهک و ... در امور فرهنگی و خدمت‌رسانی به محرومین فعالیت قابل توجهی در کارنامه خود به ثبت رسانده است. و در سالی که از طرف رهبر معظم انقلاب به سال رونق تولید نامگذاری شد، برای اولین بار در استان، حدود 8 هکتار توسط این گروه به کشت و تولید گیاهان دارویی در شهرستان‌های جیرفت، کهنوج و رودبار اختصاص یافت.

مدیر مدرسه علمیه امام هادی (ع) عنبرآباد با اشاره مشکلات پیش رو، افزود: متاسفانه تاکنون هیچ‌گونه ارتباط مؤثری بین این گروه و سایر مؤسسات، ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی برقرار نشده است و علیرغم بذل و عنایت خیرین منطقه و گاه نیکوکاران آشنایِ ساکن در استان‌های برخوردار همچون قم و تهران، کماکان نیازهای بایسته جهت تأمین مناطق محروم به طور مطلوب مرتفع نشده است.

وی با اشاره به برنامه‌های پیش روی این گروه جهادی ادامه داد: با وجود سختی‌های گذشته و آینده، باز این گروه با توان در جهت کار فرهنگی در ایام محرم و در ادامه آن، پیگیری به منظور محرومیت‌زدایی منطقه ادامه خواهد داد و در این راه ناملایمات و مشکلات مانع از انجام وظایف طلاب جهادگر عنبرآبادی نخواهد شد.

حجت‌الاسلام بهروزه با اشاره به محصل بودن غالب طلاب جهادگر خاطرنشان کرد: فعالیت در امور جهادی موجب غفلت کادر و طلاب مدرسه از کسب علم و معرفت نشده و از این رو عمده فعالیت گروه جهادی به ایام تعطیلات و تبلیغات (همچون تعطیلات نوروز، فصل تابستان، ماه‌های رمضان و محرم) موکول شده تا طلاب از تحصیل خود باز نمانند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha