جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خدری

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان بوشهر بر مراقبت اخلاقی تاکید کرد و گفت: در جامعه امروز، فضای مجازی فرصتی برای ترویج معارف اسلامی است و اگر مراقبت نکنیم به آفت تبدیل می شود، لذا اگر طلبه ای فریب بخورد نمی تواند جامعه را در مسیر رشد و تعالی هدایت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری، امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه امام علی بن ابیطالب(ع) کنگان اظهار داشت: هنر یک طلبه این است که اشتیاق روز اول ورودش به حوزه را در خود حفظ کند و در کنار نشاط علمی، به مسائل اجتماعی و سیاسی با نگاه به انقلاب اسلامی توجه جدی داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه درس خواندن طلبه باید در مسیر انقلاب اسلامی باشد، افزود: امروز انقلاب اسلامی ایران به برکت خون ۲۵۰ هزار شهید هشت سال دفاع مقدس، بارور شده و فرماندهی ایران باعث حیرت جهان شده است.

وی بر حرکت بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب تاکید کرد و گفت: همه باید دغدغه این بیانیه را داشتیه باشیم و حتی می توان سرکلاس درس و در کنار مباحثه اخلاقی به تبیین این بیانیه پرداخت.

حجت الاسلام خدری بر عمق بخشی به معلومات حوزوی تاکید کرد و افزود: اتمام دروس حوزوی با نمره کم، برای طلبه یک آفت است و لازم است درس خواندن ما در حوزه به صورت عمیق و با تأمل بیشتری صورت گیرد.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر بر مراقبت اخلاقی تاکید کرد و گفت: در جامعه امروز، فضای مجازی فرصتی برای ترویج معارف اسلامی است و اگر مراقبت نکنیم به آفت تبدیل می شود، لذا اگر طلبه ای فریب بخورد نمی تواند جامعه را در مسیر رشد و تعالی هدایت کند.

وی حرمت گذاشتن به بزرگان را لازم و ضروری دانست و افزود: هرچه ادب یک طلبه بیشتر باشد، توفیق اخلاقی و تربیتی او نیز بیشتر خواهد بود.

حجت الاسلام خدری گفت: یکی از امتیازات این مدرسه قرآنی بودن آن است و در تلاش هستیم در آینده سطوح عالیه حوزوی را در این مدرسه مستقر کنیم که لازمه آن ارتقای علمی مدرسه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha