جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جوینده

حوزه/ رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی گفت: مردم تمام الزامات زیستی و تغذیه ای را فراهم کرده اند و پیش بینی می شود امسال مردم بالغ بر سه میلیارد تومان به موکب های اربعین کمک کنند.

موسی جوینده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، از اعزام  نخستین گروه برای استقرار زیرساخت های موکب های اربعین خراسان جنوبی از دوم مهرماه خبرداد و گفت: از ۱۰ مهرماه نیز نخستین موکب اعزام و ۱۵ مهرماه نیز خدمت رسانی به زائران آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: این موکب ها تا چهار روز بعد از اربعین حسینی نیز در کاظمین مستقر و همه زائران را پوشش خواهند داد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی به برپایی یک درمانگاه کامل در شهر کاظمین اشاره و تصریح کرد: امسال یک درمانگاه کامل در شهر کاظمین برپا می شود که در اربعین درمانگاهی با این همه امکانات نداشته ایم، همچنین تاکنون دستگاه بسته بندی آب و یخ سازی های مورد نیاز آماده شده است.

جوینده با اشاره به جمع آوری کمک های مردمی برای اربعین امسال خاطرنشان کرد: تاکنون ۴۵ کولر با کمک های مردمی خریداری شده است و هنوز هم نیاز به کمک مردم در این بخش داریم.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش زائران پتو، برنج، گوشت، مرغ، شکر، قند و حبوبات مورد نیاز است که مردم می توانند کمک های نقدی خود را به ستاد بازسازی عتبات عالیات استان واقع در خیابان مدرس بیرجند تحویل دهند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه درصد هستیم تا مشکلات سال های گذشته را برطرف کنیم، عنوان کرد:همچنین برای اینکه بتوانیم خلأهای سال قبل را رفع کنیم پیش بینی شده نزدیک به ۱۸۰ چشمه سرویس بهداشتی و حمام را برای زائران مهیا کنیم که تاکنون ۱۰۰ چشمه آماده شده است.

جوینده بیان کرد: در حال حاضر نیز ۳۰ چشمه در ساخت داریم و ۶۰ چشمه حمام توسط سازمان آب کشور در سایت خراسان جنوبی مستقر خواهد شد.

وی با بیان اینکه برپایی موکب ها تنها از طریق کمک های مردمی اداره می شود، افزود: خود موکب ها به صورت صفر تا ۱۰۰ درصد به صورت مردمی اداره می شود و همه امکانات از آب سرد تا شربت زرشک و زعفران، چای و دمنوش های خاص خراسان جنوبی برای پذیرایی از زائران مهیا شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی  تصریح کرد: مردم تمام الزامات زیستی و تغذیه ای را فراهم کرده اند و پیش بینی می شود امسال مردم بالغ بر سه میلیارد تومان به موکب های اربعین کمک کنند.

جوینده رانندگان را بزرگترین سرمایه گذاران اربعین امسال دانست و خاطرنشان کرد: رانندگان تاکنون بالغ بر چهار میلیارد تومان برای اعزام امکانات و زیرساخت کمک کرده اند.

وی ادامه داد: پذیرایی مردم خراسان جنوبی از زائران اربعین یک کار منحصر بفرد و خاص در کل کشور است.

انتهای پیام/ ن 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha