سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام قربانی

حوزه/ استاد حوزه علمیه خراسان بر انجام پژوهش ها ناظر به نیازهای روز جامعه تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین علی قربانی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، در حاشیه پنجمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی گفت: بدن انسان ها مرکب از جسم و جان بوده و در هر زمان باید علاوه بر خوراک جسم، بهره مند از خوراک معنوی نیز باشند.

وی با بیان این که نمایشگاه کتاب در ابعاد خوراک معنوی، بستر و امکاناتی را فراهم ساخته است تا هم طلاب و هم سایر اقشار بهره مند از کتب دینی بتوانند به این سمت و سو جذب شوند، تصریح کرد: امروزه ضرورت نیاز غذای روح بیش از هر زمان احساس می شود زیراکه روح و روان به همراه اندیشه و فکر انسان ها تعیین کننده آینده آن هاست.

استاد حوزه علمیه خراسان با بیان این که باید تلاش ها در این راستا صورت بگیرد که با برگزاری این نمایشگاه افکار و ایده ها بسط و توسعه داده شده و به دنبال آن نیز عقل و اندیشه بارور شوند، ابراز کرد: امیدواریم نمایشگاه با این وسعت و عظمت سال های آینده در محیط گسترده تری برگزار شود تا این عظمت نمایشگاه بیش از پیش متجلی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قربانی با بیان این که در حوزه های پژوهش نیز باید نویسندگان، مولفان، پژوهشگران و کسانی که توان بارزی در این حوزه دارند، نسل جوان را یاری برسانند، اظهار کرد: بدون شک اگر بتوان در عرصه مقاله نویسی اصل فن نویسندگی و شیوه آن را ناظر به نیارهای روز آموزش داد، در این صورت طلاب رغبت بیشتری پیدا می کنند.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت شناخت استعدادها و فراهم سازی بستر و زمینه برای رشد و تعالی بیش از پیش عنوان کرد: می توان با مدیریت کردن طلاب جوان آنان را به سمت نیازهای نو جامعه اسلامی سوق داد و همچنین مقالات و پژوهش های عرصه بین الملل و دیگر عرصه های مبتلا به جامعه را تقویت نمود تا بتوان به آن هدف مدنظر دست پیدا کرد.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha