پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آية الله المقتدائي يتفقد مركز إعلام الحوزة العلمية بقم المقدسة

حوزه/ آیت الله مقتدایی در ابتدای اولین جلسه‌ درس خارج فقه خود طلاب و روحانیون را به جدیّت در تحصیل و تفقه توصیه کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت‌الله مرتضی مقتدایی، عضو شورای عالی حوزه های علمیه در ابتدای اولین جلسه‌ درس خارج فقه خود که با موضوع (بحث زکات) در سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه برگزار شد، با بیان حدیثی از پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) درباره‌ «جایگاه داعیان الی الله»، به شرح این حدیث پرداخت.

وی با اشاره به  حدیثی در خصوص اهمیت تبلیغ و مقام مبلغ، گفت: از پیامبر گرامی اسلام(ص) نقل ‌شده است که در قیامت گروه‌هایی هستند که جزء پیامبران و شهدا نیستند اما انبیاء و شهدا که خود از شفعای روز قیامت هستند حسرت مقام این‌ها را می‌خورند، به خاطر جایگاهی که خداوند به آنان داده است.

قائم‌مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: این افراد در روز قیامت بر منبرهایی از نور نشسته‌اند. اینان کسانی هستند که در دنیا دو کار می‌کردند یکی اینکه کاری می‌کردند که مردم، خدا را دوست بدارند؛ دوم اینکه کاری می‌کنند که خدا هم مردم را دوست بدارد. یعنی عباد را نزد خداوند محبوب می‌کنند و نتیجه این دو کار این‌ها این می‌شود که در قیامت خداوند چنین جایگاهی به اینان می‌دهد که حتی انبیاء و شهدا حسرت مقام این‌ها را می‌خورند.

وی با تقدیر از مبلغانی که در ماه محرم به اقصی نقاط کشور اعزام ‌شده بودند، گفت: امیدواریم که شما عزیزان در طول این ایام، در منابر و سخنرانی‌های خود، این دو جهت را در ضمن تبلیغاتتان پیاده کرده و مصداق حدیث پیامر گرامی اسلام(ص) باشید. بنابراین قدر این جایگاه را بدانید و شکرگزار خداوند متعال باشید.

آیت الله مقتدایی با توصیه به روحانیون و مبلغان برای جدیت در امر تحصیل و تفقه در دین، تأکید کرد: به شکرانه این نعمت که خداوند متعال به شما ارزانی داشته است، سعی کنید که با جدیت بیشتر به تحصیل و تفقه ادامه بدهید تا ان شاء الله جزء سربازان حضرت بقیةالله الاعظم باشید.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha