جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شهید ماموستا شیخ الاسلام

حوزه/ امام جمعه سنندج با اشاره به اینکه شان و مرتبه علمی شهید شیخ الاسلام، منبع و منشا خدمات برای مردم کردستان در طول حیات پربرکت وی بود، اظهار داشت: خدماتی که این شهید والامقام در دوران حیات خویش به مردم استان کردستان و حتی دیگر نقاط کشور داشته اند هرگز از یادها نخواهد رفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی ظهر امروز با خانواده شهید «ماموستا شیخ الاسلام» دیدار کرد.

امام جمعه سنندج در این دیدار با اشاره به جایگاه اجتماعی، علمی و مذهبی شهید ماموستا شیخ الاسلام در بین مردم کردستان اظهار داشت: شهید ماموستا شیخ الاسلام یکی از چهره های برتر علمی و مذهبی استان کردستان بود که در دوران حیات خویش خدمات بسیاری به مردمان این دیار داشت.

ماموستا خدایی با اشاره به اینکه شان و مرتبه علمی شهید شیخ الاسلام منبع و منشا خدمات بسیاری برای مردم کردستان در طول حیات پربرکت وی بود، افزود: خدماتی که این شهید والامقام در دوران حیات خویش به مردم استان کردستان و حتی دیگر نقاط کشور داشته اند هرگز از یادها نخواهد رفت.

امام جمعه سنندج در ادامه سخنان خود عنوان کرد: محبوبیت و مردمی بودن این عالم اهل سنت برای دشمنان نظام و انقلاب غیرقابل تحمل بود و وجود ایشان را عالم شکست برنامه های تفرقه افکنانه خود می دانستند بنابراین در جنایتی وحشتناک این مرد بزرگ را مورد ترور کور خود قرار دادند و همه ما را عزادار نمودند.

ماموستا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کردستان از بدو پیروزی انقلاب با جریان های ضدانقلاب روبرو بوده است و بعد از گذشت بیش از 4 دهه از عمر این نظام اسلامی همچنان شاهد جنایت های این جریان های ضدمردمی و منحط در سطح منطقه هستیم.

وی با اشاره به اینکه خون شهدا بقای انقلاب را تضمین کرد، اظهار داشت: شهیدان با نثار جان خویش و با نثار خون خود امنیت و آرامش را به ما هدیه دادند، لذا باید قدردان شهدا و خانواده آنها باشیم.

امام جمعه سنندج در ادامه با اشاره به اینکه جایگاه خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در جامعه بسیار والاست، گفت: خانواده شهدا کسانی هستند که عزیزترین کس خود را برای حفظ و بقای اسلام و انقلاب فدا کردند، لذا ما هرگز نمی توانیم ذره ای از ایثار و فداکاری این عزیزان را جبران کنیم.

براساس این گزارش، فعالیت‌های علمی، دینی و فرهنگی شهید ماموستا شیخ‌الاسلام و تلاش‌های خستگی‌ناپذیرش در راه اعتلای وحدت کلمه و دین اسلام باعث شد تا هدف کینه‌توزان و دشمنان اسلام قرار گیرد و در 27 رمضان و شب قدر سال 1388 بعد از اقامه نماز مغرب در مقابل مسجد «سیدقطب» سنندج به‌دست عوامل مزدور به شهادت رسید.

گفتنی است که مقام معظم رهبری در همان ایام پیامی به مناسبت شهادت ماموستا شیخ الاسلام صادر فرمودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha