پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 864482
۲۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۹
حجت الاسلام فتحی

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه بر لزوم دوری از موازی کاری در تولید درسنامه های علمی دینی و قرآنی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین علی فتحی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه امروز در مراسم رونمایی از درسنامه‌های علوم قرآن و حدیث که در دانشگاه آزاد اسلامی قم برگزار شد، گفت: این درسنامه دارای مزایای خاصی است که انتشار آن را توجیه می کند.

وی افزود: یکی از مهمترین مزیت های این درسنامه پرهیز از کارهای موازی است؛ به طور کلی نباید کارهای موازی در عرصه علوم قرآن و حدیث انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین فتحی با اشاره به همکاری دانشگاه آزاد و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و دانشگاه قرآن و حدیث برای تدوین این درسنامه ها یادآور شد: به همین جهت است که نمود عینی دوری از موازی کاری در این همکاری وتدوین این درس نامه شکل گرفته است.

وی گفت: یکی از رسالت های امروز فعال این عرصه ها، تحقق فرمایش مهم مقام معظم رهبری در خصوص اسلامی سازی علوم انسانی است؛ به همین جهت این تلاش باید بر مبنای قرآنی و رویای دنبال شود.

وی با اشاره به اهمیت پژوهش های میان رشته ای یادآورشد: نباید رشته هایی چون روان‌شناسی و علوم اجتماعی و رشته‌های دیگر به صورت مجزا و مستقل برای خود کار کنند و میان گروه‌ها تعاملی نباشد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در این حوزه یادآورشد: ایشان بر این مبنا تاکید دارند که تنها افرادی می‌‍توانند تحول در علوم انسانی ایجاد کنند که در علوم قرآن و حدیث استاد باشند.

وی گفت: این انتظار امروز از استادان وجود دارد البته در راستای تحول باید نیروی انسانی ممحض و خوب تربیت کنیم؛ از همین روی است که اگر سرفصل‌هایی مربوط به ۴۰ سال قبل وجود داشته باشد تحول ایجاد نخواهد شد.

وی با ذکر این مطلب که در برخی موارد استادان درجه یک با ما همکاری نداشتند، عنوان کرد: گرچه امروز ممکن  است انتقاداتی هم داشته باشند ولی تلاش ما بر این بوده است که بر اساس استانداردها نوشته شود لذا اشکالاتی در کار هم هست.

حجت الاسلام والمسلمین فتحی در پایان اخلاص را یکی از مهمترین اصول تولید این درسنامه دانست و گفت: در فرایند تدوین این تولیدات استادان خالصانه فعالیت کرده‌اند و کمترین مبالغ دریافتی را داشته‌اند و دست همه را برای ساماندهی به علوم قرآن و حدیث می فشاریم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha