پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
علمای یمن

حوزه/ انجمن علمای یمن با صدور بیانیه ای گفت: از اقدام حزب الاصلاح یمن در بازداشت خودسرانه شیخ یحیی الدیلمی عضو هیئت عالی انجمن علما و فواد محمد فاخر رفیق وی در استان مأرب به هنگام بازگشت از مکه مطلع است و نسبت به آن بسیار نگران می باشد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، انجمن علمای یمن با صدور بیانیه ای گفت: از اقدام حزب الاصلاح یمن در بازداشت خودسرانه شیخ یحیی بن الحسین الدیلمی عضو هیئت عالی انجمن علما و فواد محمد فاخر رفیق وی در استان مأرب به هنگام بازگشت از مکه و ادای فرضه حج مطلع است و نسبت به آن بسیار نگران می باشد.

علمای یمن تاکید کرد این اقدام کینه توزانه حزب الاصلاح با ارزش های اسلام و مبانی والای آن در تناقض است و این حزب با این کار حرمت ماه حرام، حرمت حاجی، حرمت مسلمان، حرمت عالِم، حرمت انسان بی گناه و حرمت قرآن کریم را شکسته و هتاکی کرده است.

خواستار آزادی فوری شیخ الدیمی و رفیق اش هستیم

انجمن علمای یمن حزب الاصلاح را مسئول هرگونه تعرض و آسیب به شیخ الدیلمی و رفیقش می داند و از مسئولین می خواهد این دو را فوراً آزاد کند و کسانی که پیشتر ربوده است را نیز آزاد نماید.

این انجمن با اشاره به اینکه اینگونه اقدامات بزدلانه تنها بر پیچیدگی و آشفتگی امور می افزاید، از عقلای حزب الاصلاح و مسئولین امنیت استان مأرب خواست این مسئله را با عقل و حکمت بررسی کرده و برای اصلاح امور تلاش نمایند.

دیگر ادامه جنگ، فشار و محاصره به مصلحت نیست

علمای یمن در ادامه تصریح کردند: همگی می دانند که دیگر ادامه جنگ، فشار و محاصره به مصلحت نیست و هیچ فایده ای برای همگی ندارد، لذا بهترین راه حل بازگشت به صلح و ارسال پیام های دوستی و داشتن رفتار حسنه با یکدیگر است؛ چرا که همگی می دانند که همه ما در دایره تعرض دشمنان یمن یعنی آمریکا، اسرائیل و نوچه های آنان در منطقه هستیم.

وظیفه کنونی همگی بستن عهد برادری ایمانی و محبت اسلامی است

انجمن علما بیان داشت: وظیفه کنونی این است که همگی به بستن عهد برادری ایمانی و محبت اسلامی، گسترش ارزش هایی مثل محبت، مدارا و صلح روی بیاورند تا راه را در برابر طمع ورزی های متجاوزان سعودی و اماراتی و حامیان آن ببندند.

علمای یمن در پایان تاکید کردند: این بیانیه حجتی است بر تمامی کسانی که با صلح، توقف جنگ و رفع محرومیت از ملت یمن مخالفت می کند و به اقدامات خودسرانه علیه ملت ادامه می دهد تا به مستکبرین خدمت کرده باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha