پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران

حوزه/ حجت الاسلام طبرسی با بیان این که اساتید به عنوان کسانی که بیشترین ارتباط را با طلاب در دوران تحصیلی دارند نقش مؤثری در رشد اخلاقی و معنوی طلاب می توانند ایفا کنند، گفت:  اساتید الگوهای عملی برای طلاب جوان حوزه در طول دوران تحصیلی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با مهم ارزیابی کردن مباحث اخلاقی در حوزه، تهذیب نفس و تربیت دینی را رکن اصلی فعالیت حوزه های علمیه در طول تاریخ برشمرد.

وی با بیان این که اخلاق و تربیت در حوزه هیچ گاه از علم آموزی جدا نبوده است، افزود: تأکید عالمان بزرگ دینی همواره بر تزکیه نفس از سوی طلاب و روحانیان در همه سطوح علمی حوزه بوده است.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که علم بدون اخلاق به طور حتم در هیچ سطوحی تعالی بخش نخواهد بود، گفت: طلبه تنها زمانی می تواند به رشد علمی برسد که به ارزش های اخلاقی دست پیدا کند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که شب و روز یک طلبه باید با معنویت همراه باشد، خاطرنشان کرد: دوران طلبگی فرصت بسیار ارزشمندی برای طلاب جهت تزکیه نفس است.

استاد حوزه علمیه مازندران همچنین بر ضرورت انس بیشتر طلاب با مفاهیم قرآنی تأکید کرد و گفت: به طور حتم مأنوس شدن با کلام الهی موجب رشد و تعالی علمی و اخلاقی طلاب خواهد شد.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه اجرای مشترک برنامه های اخلاقی، تربیتی و معنوی در سطح مدارس علمیه آغاز می شود، افزود: به طور حتم این برنامه ها که در قالب طرح جامع اخلاقی تربیتی اجرا می شود آثار و برکات ارزشمندی را در تحقق اهداف عالی حوزه به همراه خواهد داشت.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که جایگاه والای طلبگی به اخلاق و معنویت آن است، خاطرنشان کرد: به همین دلیل بیشترین تمرکز مدیران و اساتید مدارس علمیه باید بر روی مسائل اخلاقی و تربیتی باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اساتید به عنوان کسانی که بیشترین ارتباط را با طلاب در دوران تحصیلی دارند نقش مؤثری در رشد اخلاقی و معنوی طلاب می توانند ایفا کنند، گفت:   اساتید الگوهای عملی برای طلاب جوان حوزه در طول دوران تحصیلی هستند.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که تأثیر پذیری اخلاقی و رفتاری طلاب از اساتید بسیار بالا است، بیان داشت: پس باید به گونه رفتار شود تا طلاب مهذب و اخلاقی برای آینده جامعه اسلامی تربیت شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha