شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نشست هم اندیشی ائمه جمعه

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان سمنان، بر تامین اعتبارات لازم و تسریع در ساخت مصلی سمنان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، آیت الله سید محمد شاهچراغی، در نشست هم اندیشی ائمه جمعه شهرستان های استان سمنان، با حضور حجت الاسلام و المسلمین غفوری، عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان سمنان، با تاکید بر اهمیت نماز جمعه بر تامین اعتبارات لازم و تسریع در ساخت مصلی سمنان تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان افزود: مصلای نمازجمعه سمنان نیمه تمام و نیمه کاره باقی مانده است و از مسئولان مربوطه می خواهیم اقدامات لازم را برای تکمیل و تسریع در روند ساخت این قرارگاه فرهنگی داشته باشند.

هدایت نذورات به سمت فرهنگی

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن رستمیان، دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان سمنان نیز در این نشست اظهار داشت: ائمه جمعه بخشی از نذورات مردم را به سمت نذورات فرهنگی هدایت و سوق دهند تا در ایام اربعین حسینی با این حجم از زائرین و عاشقان امام حسین(ع) بتوان کاری درست و دقیق و حرفه ای در عرصه فرهنگی انجام داد.

مصلی نمازجمعه؛ قرارگاهی برای تمرکز امور فرهنگی

حجت الاسلام و المسلمین عباس امینی، امام جمعه شاهرود، نیز در این نشست اظهار داشت: مصلاهای نماز جمعه ظرفیت های عظیم و فراوانی را دارند و از جمله در حوزه امورات فرهنگی نیز مصلاهای نمازجمعه می توانند محلی برای تمرکز و تجمیع در امور فرهنگی باشند.

وی افزود: یکی دیگر از کاربردهای مصلاهای نمازجمعه می تواند به عنوان سالن مدیریت بحران در مواقع بحرانی بهره برداری شود که لازم است مسئولان مربوطه اقدامات لازم را در این عرصه داشته باشند.

نیمه تمام ماندن ساخت مصلاهای نمازجمعه به واسطه کمبود بودجه

حجت الاسلام محمد بارانی، امام جمعه مهدی‌شهر، نیز در این نشست اظهار داشت: مصلای نماز جمعه مهدی‌شهر با وجود 30 درصد پیشرفت ولی به واسطه کمبود بودجه نیمه کاره و نیمه تمام مانده است، در جلسات اعضای شورای سیاسیتگذاری ائمه جمعه کشور این مباحث را به حاج آقای علی اکبری منتقل کنید تا از رئیس جمهور بخواهد که این قرارگاه های فرهنگی را در عرصه بودجه ای یاری کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha