پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مرتضی بختیاری آستان قدس رضوی

حوزه/ رئیس کمیته امداد با تاکید بر اینکه دولت و حاکمیت باید برای نیازمندان برنامه ویژه داشته باشد، گفت: هر چند کمک‌های حاکمیتی لازم است اما جذب کمک‌های مردم به‌عنوان یک اولویت دنبال می‌شود چراکه این کمک‌ها موجب تقویت الگوهای دینی از جمله انفاق در جامعه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، سید مرتضی بختیاری شامگاه چهارشنبه در دیدار با آیت‌الله سیدمحمد سعیدی تولیت آستان مقدس و نماینده ولی‌فقیه در استان قم که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، ضمن تقدیر از حمایت‌های آیت‌الله سعیدی از کمیته امداد اظهار کرد: کمیته امداد نهادی است که با فرمان امام خمینی(ره) کار خود را آغاز کرده و طی این سال‌ها آزمون‌های مختلفی را پشت سر گذاشته است.

وی اضافه کرد: نهاد انقلابی کمیته امداد بر اساس نگاه امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه هیچ خدمتی بالاتر از کمک به فقرا نیست فعالیت خود را به شیوه مطلوب دنبال کرده و به دستاوردهای بسیاری رسیده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه بر اساس فرمان رهبر معظم انقلاب توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات برای نیازمندان با حفظ کرامت و حرمت توسط کمیته دنبال می‌شود، تصریح کرد: اکنون در حوزه ایجاد اشتغال مددجویان به دنبال مدل‌های جدیدی هستیم تا بتوانیم اشتغال‌زایی نیازمندان را به صورت ویژه دنبال کنیم.

وی با تاکید بر اینکه توانمندسازی باید با تداوم باشد، مطرح کرد: اکنون با استفاده از افراد با تجربه به دنبال شناسایی نقاط محرومی هستیم که مردم این مناطق از وضعیت مناسب معیشتی برخودار نیستند تا بتوانیم در این مناطق خدماتی ویژه را ارائه دهیم.

بختیاری از کمیته به‌عنوان نهادی انقلابی و الگو نام برد و تصریح کرد: هر چند برخی از آسیب‌ها وجود دارد که در طول زمان درحال رفع است اما در کل کمیته امداد وضعیت مطلوبی دارد.

وی با اشاره به استفاده کمیته امداد از بسترهای نوین ارتباطی مطرح کرد: برای حفظ کرامت و حرمت مددجویان پرداخت ماهیانه به آن‌ها به صورت حضوری انجام نمی‌شود و مبلغ ماهیانه به حساب بانکی آن‌ها واریز می‌شود.

بختیاری از آموزش بیش از پنج هزار مددکار اجتماعی در کمیته امداد یاد کرد و ادامه داد: اکنون به دنبال استفاده از ظرفیت طلاب خواهر و برادر به‌عنوان مددکار اسلامی هستیم تا بتوانیم به مددجویان خدمات متفاوت فرهنگی و اجتماعی را ارائه دهیم.

وی یادآور شد: مددکاری اسلامی یکی از طرح‌های موفق کمیته امداد قم است که در قالب این طرح دیگر بانوان بدون سرپرست ارتباطی با آقایان کارمند کمیته امداد ندارند و کار آن‌ها در یک اداره تخصصی توسط بانوان کارمند کمیته امداد دنبال می‌شود.

رئیس کمیته امداد با تاکید بر اینکه دولت و حاکمیت باید برای نیازمندان برنامه ویژه داشته باشد، عنوان کرد: هر چند کمک‌های حاکمیتی لازم است اما جذب کمک‌های مردم به‌عنوان یک اولویت دنبال می‌شود چراکه این کمک‌ها موجب تقویت الگوهای دینی از جمله انفاق در جامعه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ۳۰ درصد امور مددکاری به مراکز نیکوکاری برون‌سپاری شده و در این راستا نیز نظارت دقیق بر این مراکز مورد توجه قرار گرفته است.

بختیاری از ایجاد هزار و ۴۱۰ مورد اشتغال برای مددجویان کمیته امداد استان قم در سال گذشته یاد کرد و افزود: امیدواریم در سال جاری بتوانیم با تامین اعتبارات مورد نیاز این آمار را به سه هزار مورد اشتغال برسانیم.

وی یادآور شد: به همت کمیته امداد ۷۰۰ هزار مددجو به اشتغال دائم رسیده‌اند که با رسیدن به این دستاورد دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به نفع بیت‌المال شده است درحالی‌که کل بودجه کمیته امداد کشور برای مددجویان معادل این مبلغ نیست.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha