پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دیدار اعضای شورای عالی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با مراجع  و علما

حوزه/ اعضای شورای عالی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با آیات عظام سبحانی و علوی گرگانی دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، شامگاه پنجشنبه اعضای شورای‌ عالی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به طور جداگانه با آیت الله العظمی سبحانی و حضرت آیت الله علوی گرگانی دیدار کردند.
در این دیدارها گزارشی از مراحل مختلف تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت ارائه و اظهار شد از جمله اینکه این سند حاصل کار هزاران تن از دانشگاهیان و حوزویان و مسولان راهبردی است که در قالب اندیشکده‌ها، کنفرانس ها و نشست‌های علمی و دریافت هزاران مقاله در طول هشت سال فعالیت منجر به تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت شده است؛ اما باوجود این همه تلاش، هنوز نیاز به بررسی وپی گیری و کسب نظر اندیشمندان برای تکمیل دارد.
همچنین از آیات عظام درخواست شد تا با طرح موضوع فقه پیشرفت، فقه فرهنگ و فقه سبک زندگی در دروس خارج، زمینه طرح بیشتر مباحث پیشرفت در حوزه را فراهم آورند.
در این دیدار حضرت آیت‌الله سبحانی ضمن آمادگی برای طرح موضوع در دروس حوزه، برای عملیاتی شدن و اجرای الگو به نکاتی اشاره و مقرر داشتند با تشکیل کارگروهی از فضلای حوزه در دفتر ایشان، با مداقه در متن الگو، نظرات پیشنهادهای خود را برای تکمیل الگو به شورای عالی ارائه خواهند داد.

همچنین حضرت  آیت‌الله علوی گرگانی در دیدار با اعضای شورای عالی الگو ضمن تشکر از اقدامات انجام شده و تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیش بینی تدوین این سند مهم و آینده نگر انقلاب اسلامی و تشکر از توجه شورای عالی به اسلامیت الگو در مراحل تدوین وتاکید بر تداوم این توجه.

ایشان گفتند: درمقام عمل به مبانی اصلی الگو توجه و در تدوین برای نحوه اجرای آن جدیت داشته باشید.
معظم له در پایان تصریح کردند: دیگر اینکه همانطور که تاکنون از حوزویان بهره‌مند بوده‌اید، در تدوین نهایی سند از کارهای تخصصی حوزه ایستفاده شود و در تکمیل سند از انتقادهای احتمالی استقبال نمایید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha