جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حمید محمدی

حوزه/ دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور گفت: استقلال حوزه علمیه خراسان عملا می تواند منشا نوآوری های متعدد و بازخوانی های جدید از روش های نوین و متون جدید آموزشی و آنچه به عنوان تولیدات معارفی مطرح می شود، باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد در حاشیه پنجمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی با بیان این که این نمایشگاه دارای جامعیت و فاخریت ویژه ای است، گفت: نمایشگاه در قیاس با سال های قبل، رشد ویژه ای از نظر کمی و کیفی داشته است.

وی با بیان این که غرفه های این نمایشگاه نیز توسعه کمی و کیفی داشته و حجم کتب در غرفه ها قابل توجه است، تصریح کرد: از سوی دیگر کیفیت کتاب و نوع بازدیدها و گفتگو های صورت گرفته نیز، نوع نمایشگاه امسال را متفاوت کرده است.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با بیان این که البته نمایشگاه تا نقطه اوج خود فاصله جدی دارد، به ارائه پیشنهادات خود در این زمینه پرداخت و بیان کرد: وسعت فعالیت حوزه علمیه خراسان ایجاب می کند نمایشگاه در سال های آینده با فضای بزرگ تری باشد تا ناشرین بتوانند در حوزه کتب درسی و کمک درسی فعالیت خود را جلوه بهتری دهند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با بیان این که این نمایشگاه برای معرفی حوزه خراسان فرصت مغتنمی محسوب می شود، عنوان کرد: به واقع این نمایشگاه محل حضور اندیشه ها، تضارب آرا، انتقال معارف و نقطه تلاقی دستاوردها و برایندهای علمی پژوهشی سال است که در کتاب های درسی و کمک درسی منعکس می شود.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با بیان این که استقلال حوزه علمیه خراسان در کشور تحول بزرگی است که قبل از بیانیه گام دوم اتفاق یافته است، خاطر نشان کرد: استقلال حوزه علمیه خراسان عملا می تواند منشا نوآوری های متعدد و بازخوانی های جدید از روش های نوین و متون جدید آموزشی و آنچه به عنوان تولیدات معارفی مطرح می شود، باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی ادامه داد: حوزه علمیه خراسان با توجه به ظرفیت های متنوع که در ساختار خود دارد می تواند در مسیر تحقق گام دوم انقلاب قدم ها و گام های بزرگی را بردارد و در راستای تحول مورد انتظار مقام معظم رهبری که برای چهل سال آینده انقلاب به تصویر کشیده شده است، نقش پیشران را داشته باشد.

وی با بیان این که حوزه علمیه خراسان ظرفیت های بی بدیلی دارد، زیراکه علمای فاخر و طلاب باانگیزه و درس خوان در آن مشغول به تحصیل هستند، تصریح کرد: از طرف دیگر بارگاه ملکوتی ثامن الحجج(ع) در این شهر مقدس قرار دارد و این نقطه محوری علم در جهان اسلام و بشریت است؛ همچنین محوریت اصلی دانش همین جا خواهد بود و اگر ظرفیت ها به درستی شناخته شوند و از سوی دیگر در راستای ارتقای آنان نیز تلاش شود، در این صورت در آینده نزدیک می تواند مسیر تحولی را فراروی خود و سایر حوزه ها بگشاید و نسبت به نیازها و پژوهش های مبتلا به نظام پاسخگو باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی ادامه داد: بنابراین هدف تحقق تمدن نوین اسلامی است که در این زمینه، حوزه های علمیه محور تولید فراورده های معرفتی هستند و حوزه علمیه خراسان نیز از حوزه های پیشگام و فاخر در سطح ملی و بین المللی محسوب می شود که می تواند با نگاه بلند خود به آینده دور، ظرفیت ها را به خوبی به تصویر بکشد.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha