پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام حکمت حکیمی فر

 حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار در یادداشتی بر تشریح و تحلیل کارنامه انقلابی مسئولان قضایی کشور و شدت گرفتن ناخرسندی غیرانقلابیون از عملکرد این مدت قوه قضائیه پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام حکمت حکیمی فر، مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار در یادداشتی درباره عملکرد موفق و کارآمد رئیس قوه قضائیه آورده است: آنچه در روزهای اخیر از سوی دستگاه قضا به معرض آگاهی مردم عزیز کشورمان می‌رسد حاکی از عدالت خواهی، رویکرد انقلابی، مدیریت جهادی و عزم قاطع این قوه برای مقابله با فساد می‌باشد که توام با عقلانیت و فهم سیاسی و اجتماعی و تدابیر لازم ، بروز و ظهور می‌یابد.

برخی از نمونه‌های برخورد قاطع و عقلانیت مدیریتی را می‌توان طی روزهای اخیر در پرونده‌های زیر مشاهده کرد:

۱) پیگیری مجدانه در برگزاری دادگاههای مبارزه با فسادکه بیانگر اراده نظام در این خصوص و عدم توجه به هیچ گونه خط قرمزی است.

۲) حضور سرزده در مجمتع‌های قضائی، رسیدگی به درددل‌های مراجعین به قوه، افزایش نظارت بر کار شعبات، کنترل روند رسیدگی به پرونده ها، ارزیابی میدانی مدیران و مسئولان، صدور دستورات به موقع و آنی.

۳) احیای طرح «هر مسجد یک حقوقدان» که می‌تواند ضمن افزایش قابلیت‌های مساجد و ارائه مشاوره آسان برای مردم، تاثیر بسیار بالایی بر آگاهی مردم در احقاق حقوق خویش و کاهش مراجعه به دادگاهها و دادسراها و تشکیل پرونده‌های حقوقی گردد.

۴) استمرار تشکیل دادگاههای مبارزه با مفاسد مالی رسیدگی به پرونده‌های آقازداده ها و وابستگان مسئولان رده بالای کشور که می‌تواند تاثیر خوبی بر اعتماد اجتماعی به نظام اسلامی و کاهش دغدغه‌های دلسوزان و وفاداران انقلاب اسلامی داشته باشد.

۵)حمایت مجدانه و مصرانه ریاست محترم قوه از برخورد با قضات متخلف که در مواردی سبب نومیدی مردم از دستگاه قضایی شده بود و امکان برخورد با آن برای آحاد جامعه و سایر مسئولان کشور ممکن نبود، در افزایش امید ملی به عدالت گستری نظام اسلامی موثر می‌باشد.

6)تاکید بر اجرای دستورالعمل ها و آیین نامه ها به عنوان قانون و درخواست عملیاتی کردن آنها.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha