جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه موقت سنندج

 حوزه/ امام جمعه موقت سنندج گفت: کسانی که راه حل مشکلات کشور را در بیرون از مرزها جستجو می کنند سخت در اشتباه اند، زیرا هیچ کشوری از روی دلسوزی برای ما اشک نخواهد ریخت، بلکه ما باید خودمان مشکلاتمان را حل و فصل کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ماموستا محمدامین راستی صبح امروز در جمع طلاب اهل سنت شهر سنندج اظهار داشت: یکی از پایه ها و ستون های اصلی جامعه اسلامی علمای دینی و روحانیون هستند.

امام جمعه موقت سنندج با اشاره به اینکه جامعه اسلامی بدون وجود روحانی و عالم دینی چهره دینی خود را از دست می دهد، گفت: قوام نظام اسلامی معلول مراکز دینی و حوزویان است، لذا تلاش های دشمنان برای تخریب جایگاه علمای دینی امری طبیعی است و در پشت این توطئه ها برنامه های شیطانی بسیاری نهفته است.

این عالم سنت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه حوزه های باید تحولگرا باشند، بیان کرد: اکنون زمان تقابل فکری و اعتقادی جهان اسلام و باورهای غربی و اومانیسمی است، لذا اگر روحانیون و علما نتوانند در برابر این هجمه های مادیگرایانه ایستادگی کنند باید منتظر تخریب و تحریف دین مبین اسلام باشیم.

ماموستا راستی با اذعان به اینکه برخی از تفکرات غیردینی در جامعه رسوخ نموده است، گفت: ورود تفکرات غیردینی اگر در جامعه اسلامی تداوم داشته باشد، بی شک باید منتظر عواقب خطرناکتری در بین جوانان و نوجوانان باشیم که این امری طبیعی است.

امام جمعه موقت سنندج در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آموزه ها و فرهنگ دینی سد بسیار بزرگی در مقابل تفکرات غربی است، ولی باید گفت آن گونه که شایسته است از این پتانسیل های عظیم معنوی استفاده مناسب و کاملی نداشته ایم و همین نقص باعث تشدید فعالیت های ضددینی دشمنان خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد گروه های تروریستی در جامعه مسلمین معلول کم کاری های علمای اسلامی است، ادامه داد: متاسفانه بسیاری از کشورهای اسلامی به نوعی به نوکران آمریکا، رژیم صهیونیست و غربی ها تبدیل شده اند که این برای جامعه اسلامی مایه سرافکندگی است. این کشورها تا جایی اسلام را گم کرده اند که علیه جمهوری اسلامی ایران و با تحریک دشمنان اقدامات براندازانه زیادی انجام می دهند.

امام جمعه موقت سنندج در ادامه سخنان خود به وضعیت مردم بی دفاع یمن در مقابل ائتلاف سعودی ـ آمریکایی اشاره کرد و اظهار کرد: امروز جهانیان به عینه شاهد نسل کشی در یمن توسط حامیان دروغین حقوق بشر هستند و سکوت مجامع بین المللی نیز تایید این نسل کشی هاست.

ماموستا راستی در ادامه اظهار داشت: تنها کشور اسلامی که امروز در مقابل تمام جهان اسکتبار ایستاده، ایران اسلامی است، لذا همه باید به این اقتدار و استقلال افتخار کنیم و زمینه های شکوفایی این نظام را مهیا کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در سالهای اخیر تاکیدات فراوانی بر عزت ایران و ایرانی داشته و دارند، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی به خوبی مسایل منطقه ای و بین المللی را درک و تفسیر می کنند، لذا حرکت در مسیر منویات معظم له می تواند بسیاری از مشکلات داخلی و حتی خارجی کشور را حل نماید.

امام جمعه موقت سنندج تصریح کرد: یکی از مباحثی که رهبر معظم انقلاب بدان بسیار توجه دارند، بحث رونق تولید و اقتصاد مقاومتی است، حال باید از مسئولان بپرسیم که در این زمینه چه کارنامه ای از خود به جای گذاشته اند، آیا توانسته اند که این فرمایشات را عملی نمایند یا نه؟!

ماموستا راستی افزود: کسانی که راه حل مشکلات کشور را در بیرون از مرزها جستجو می کنند سخت در اشتباه اند، زیرا هیچ کشوری از روی دلسوزی برای ما اشک نخواهد ریخت، بلکه ما باید خودمان مشکلاتمان را حل و فصل کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha