پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام اسلامی فر

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه فاضلیه مشهد گفت: ترکیب تجربه و پختگی علما و ایده های جوانان از نیاز امروز حوزه های علمیه است، چراکه این نظرات نوآورانه می تواند زمینه ها و طرح های خوبی را برای پیشرفت و تعالی حوزه ایجاد و هموار کند

حجت الاسلام جعفر اسلامی فر، مدیر مدرسه علمیه فاضلیه مشهد، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد در حاشیه پنجمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی با اشاره به مساله تنوع موضوعات مطرح شده در این نمایشگاه گفت: تنوع آثار ارائه شده در نمایشگاه موجب شده تا محصولات برای طلاب سطوح مختلف حوزه قابل استفاده و بهره برداری باشد.

وی ادامه داد:در زمینه رشته های قرآنی، فلسفه، کلام، فقه، اصول، مسائل روز و پاسخگویی به شبهات جوانان تنوع خوب و بسزایی هم از نظر سطح علمی و هم از جهت تنوع موضوعی وجود دارد.

مدیر مدرسه علمیه فاضلیه مشهد با بیان این که پنجمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی عملا نمایشگاه بسیار خوب و ارزشمندی از ابعاد مختلف است، عنوان کرد: اینکه در این نمایشگاه محصولات و دستاوردهای پژوهشی از ناشران مختلف داخلی و خارجی به صورت ترکیب شایسته ای ارائه شده است، جای تقدیر دارد.

حجت الاسلام اسلامی فر با بیان این که اساسا تحول مورد مطالبه رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم امری ضروری و لازم است، تصریح کرد: البته براساس آنچه رهبر انقلاب نیز تاکید بدان داشتند، تحول به معنای دگرگونی و تغییر بنیادی نیست بلکه به معنای پیداکردن نقاط ضعف و ایجاد طرح ها و برنامه های جدید برای رشد بیش تر و بهتر و دگرگونی هایی است که در مسیر تکامل حوزه های علمیه به سوی اهداف متعالی آنان صورت می گیرد.

وی ادامه داد: حوزه علمیه خراسان همچون حوزه های علمیه قم و نجف سابقه طولانی و پایه و اساس محکمی دارند و دارای فرهیختگان خوبی نیز هستند.

مدیر مدرسه علمیه فاضلیه مشهد با بیان این که البته باید ارتباط و تعامل حوزه علمیه خراسان با اساتید سطوح عالی جوان، خوش فکر و طراح بیش تر شود و ارتباط نیز قوی تر باشد، خاطرنشان کرد: امیرمومنان(ع) نیز در بیانی چنین فرمودند که وقتی خواستید نظری بدهید با جوانان مشورت کنید چون آنان ذهن نوآورتر دارند و به دنبال آن نیز، وقتی نظر جوانان را گرفتید، آن را با پیران با تجربه در میان بگذارید و سپس تصمیم بگیرید که در این مسیر به هر دو تجربه و پختگی علمای شهر و هم ایده های نواندیشانه و نواورانه علما و فرهیختگان جوانان سطوح عالی نیاز است.

حجت الاسلام اسلامی فر با بیان این که ترکیب تجربه و پختگی علما و ایده های جوانان از نیاز امروز حوزه های علمیه است، چراکه این نظرات نوآورانه می تواند زمینه ها و طرح های خوبی را برای پیشرفت و تعالی حوزه ایجاد و هموار کند، افزود: در زمینه تحول چاپ کتاب ها و ارائه آثار انتشارات شایسته است اما باید به طلاب جوانان نیز در امر پژوهش بها داد.

وی با بیان این که باید پژوهش های پژوهشگران جوان ارج نهاده شود که این می تواند پایه تحول را در عرصه پژوهش ایجاد کند، گفت: شایسته است تا تحول عرصه پژوهش را از سطح یک آغاز کنید و به ظرفیت های برجسته حوزه خراسان برای پرورش عالمان و فرهیختگان در فضای آینده کشور میدان داد تا آنان ضمن بهره برداری از این بستر، رشد پیدا کنند.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha