جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نمایشگاه کتاب

حوزه/ مدیر گروه رجال پژوهی حوزه خراسان با بیان این که هر پژوهشگر در نمایشگاه کتاب می تواند ایده های پژوهشی فراوانی را که در رشته های مختلف نوشته شده است ببیند، گفت: یکی از نقاط قوت نمایشگاه حضور انتشاراتِ پژوهش محور است.

حجت الاسلام سید محمدجواد سید شبیری، مدیر گروه رجال پژوهی حوزه علمیه خراسان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد، در حاشیه پنجمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی گفت: اهمیت برگزاری این نمایشگاه برکسی پوشیده نبوده و چند سالی است که معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان با ارائه فراخوان، ضمن دعوت از مراکز پژوهشی برای حضور در نمایشگاه، از پژوهش های جدید در حوزه علمیه خراسان نیز رونمایی می کند.

وی با بیان این که در همین راستا موسسات پژوهشی مختلف از داخل و خارج کشور، پژوهش ها و فعالیت های تحقیقاتی و همچنین آخرین محصولات خود را در فضای نمایشگاه به طلاب حوزه علمیه خراسان ارائه می دهند، تصریح کرد: این عرضه دستاوردهای علمی سبب رشد و تعالی پژوهشگران و محققین حوزه می شود چراکه آنان در این فضا، ضمن آشنایی با پژوهش های نوین و کتب روز، در فضای محدود و مختصر می توانند به صورت اندیشمندانه این محصولات را ملاحظه کنند.

مدیر گروه رجال پژوهی حوزه علمیه خراسان با بیان این که هر پژوهشگر در نمایشگاه کتاب می تواند ایده های پژوهشی فراوانی را که در رشته های مختلف نوشته شده است، ببیند و در رشته مربوط به خود از آن استفاده کند، خاطر نشان کرد: یکی از نقاط قوت این نمایشگاه حضور انتشارات و موسساتی است که پژوهش محور هستند.

حجت الاسلام سید شبیری با بیان این که حضور موسسات پژوهشی و مراکز علمی در نمایشگاه بسیار مغتنم است، گفت: مسئله دیگر در نمایشگاه علاوه بر دعوت ویژه از موسسات و مراکز مختلف، حضور مشاوره های جدی و نشست های عمیق تر در حوزه پژوهش برای طلابی است که از ابتدای طلبگی، آموزش پژوهش محور را دنبال می کنند.

وی با اشاره به ضرورت ارائه مشاوره های علمی تخصصی برای طلاب حوزه علمیه خراسان در حاشیه نمایشگاه، بیان کرد: به واقع باید برنامه ای از سوی معاونت پژوهش حوزه برای طلاب سطح یک و دو که با مهارت های پژوهش آشنا نیستند، درنظر گرفته شود تا محتوای نمایشگاه برای آنان به صورت گروهی مورد تبیین قرار بگیرد.

مدیر گروه رجال پژوهی حوزه علمیه خراسان بر ضرورت ارائه تازه های ناشران به صورت تخصصی در این نمایشگاه اشاره و ابراز کرد: به نظر باید هر موسسه و مرکز پژوهش کتب جدید خود و بخش های موضوعی را به صورت مجزا جهت استفاده و بهره برداری مخاطبان و علاقه مندان، قرار بدهند که این می تواند در ارتقای کیفی نمایشگاه نقش موثری داشته باشد.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha