پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سخنرانی نماینده ولی فقیه در مراسم معارفه مدیر جدید مدرسه علمیه الزهرا(ی) بندرعباس

حوزه/حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده گفت: طلاب باید درس ایثار، جهاد و مقاومت در برابر مشکلات و سختی ها، نگاه و امید به آینده و موفقیت را از هشت سال دفاع مقدس بیاموزند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده، امروز در آیین معارفه مدیر جدید مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) بندرعباس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ی شهدا گفت: طلاب باید درس ایثار، جهاد و مقاومت در برابر مشکلات و سختی ها، نگاه و امید به آینده و موفقیت را از هشت سال دفاع مقدس بیاموزند.

وی با اشاره به اینکه درس های دفاع مقدس برای همه ی اقشار جامعه اثرگذار و قابل استفاده است، افزود: امیدوارم ما نیز با حرکت در مسیر آرمان های دوران هشت ساله دفاع مقدس یاد و خاطره ی همه شهدا را گرامی داریم.

مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان با بیان اینکه هر چه داریم از برکات دفاع مقدس است، تاکید کرد: رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس، در اوج مظلومیت خود جنگ را اداره کردند و اکنون عزت ایران، سربلندی ملت، سروری رهین رشادت های شهدا و رزمندگان است.

عبادی زاده با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید بیان داشت: قطعا دوره جدید باید بهتر از گذشته شود، زیرا بنا به دستور اهل بیت علیهم السلام، هرکس دو روزش مثل هم شود، ضرر کرده است.

امام جمعه بندرعباس بر تلاش مضاعف علمی و ورود طلاب به عرصه های پژوهشی و به ویژه توانمند سازی طلاب در زمینه ی هایی که نیاز است، تاکید کرد و افزود: امروز طلاب نیازمند مهارت های مختلف هستند و باید تمام توان مصروف این امر شود که طلبه ها توانمند و مهارت افزا تربیت شوند.

وی، داشتن مهارت در کنار دانش را لازم و ضروری دانست و گفت: مهارت ارتباط گیری، مهارت تحقیق و پژوهش، مهارت بالا بردن سطح تبلیغ و مهارت نقد و نظر از نیازهای ضروری طلاب است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با تاکید بر کار جهادی و مشارکت طلاب در اداره مدارس، اظهار کرد: طلاب باید وارد عرصه های اجتماعی شوند تا زمینه ی تبلیغ دین در جامعه فراهم شود.

عبادی زاده تصریح کرد: طلبگی یعنی تمرین و ممارست بر فعالیت هایی است که در آینده طلبه با حضور در اجتماع برای گسترش دین انجام می دهد.

وی، مدرسه علمیه الزهرا (س) را معین مدارس دیگر دانست و گفت: مدرسه الزهرا (س) باید نگاه کلان استانی در بحث آموزش و پژوهش و مهارت نسبت به مدارس دیگر داشته باشد.

استاد حوزه بر تلاش حوزه های علمیه خواهران و توجه بیشتر و اهمیت آن ها به بحث ادبیات عرب و تجزیه و ترکیب تاکید کرد و خواستار رشد بیشتر طلاب در زمینه ادبیات عرب و تجزیه و ترکیب شد.

نماینده ولی فقیه در استان ضمن تشکر و قدردانی از زحمات آیت الله نعیم آبادی و خانم باقری زاده مدیر سابق مدرسه علمیه الزهرا(س) بیان داشت: این که هم اکنون در این مرکز هستیم محصول زحمات آن دو بزرگوار است و با توجه به «مَن لَم یَشکُرِالمَخلوقَ، لَم یَشکُرِ الخالقَ» باید همیشه شکرگزار تلاش ها باشیم.

وی در پایان خانم «راضیه سلیمانی» را به عنوان مدیر جدید مدرسه علمیه الزهرا س بندرعباس معرفی کرد و گفت: با پیگیری های صورت گرفته از سوی مرکز و طی شدن مراحل اداری وی به عنوان مدیر جدید این مدرسه از امروز فعالیت خود را آغاز می کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha