پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مسلمانان در مالزی: مساجد مجهز به ماموران بهزیستی شوند

حوزه/ در جلسه ای که در شهر پوتراجایا در جنوب کوالالامپور برگزار شد، فعالان مدنی مسلمان به اختصاص یک مامور بهزیستی برای تک تک مساجد تاکید کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از nst، درحالی که دولت مالزی فعالیت های محدودی در از طریق آژانس های مختلف در ارتباط با بهزیستی انجام می دهد، مسلمانان مالزیایی در جلسه ای که در شهر پوتراجایا برگزار شد، بر نیاز استخدام ماموران بهزیستی در مساجد تاکید کردند.

پوتراجایا یک شهر برنامه‌ریزی شده واقع در جنوب کوالالامپور و پایتخت اداری کشور مالزی است.

یک فعال مدنی می گوید: از مساجد نیز باید به عنوان مرکز مدیریت محلی استفاده شود. مساجد همه جا هستند. ساکنان نزدیک و دور پنج روز در روز و جماعت بزرگ جمعه در آنجا نماز می خوانند. علاوه بر اینکه نمازخانه است.

وی افزود: هر مسجدی دارای کمیته اجرایی منتخب است که مسئولیت اداره روزانه آن را به عهده دارد. تعداد کمی کارمندان با حقوق و دستمزد وجود دارند که توسط اعضای جماعت حمایت می شوند ، که اکثراً داوطلب هستند اما کارشان را جدی می گیرند. اعضای کمیته وظیفه پاکیزگی ، مدیریت کمک های مردمی ، جمع آوری بودجه ، آموزش و سازماندهی خدمات جامعه مانند نظارت بر مراسم تدفین را بر عهده دارند. همچنین کمیته فرعی نیز وجود دارد که به دنبال امور زنان است.

این فعال مسلمان در جلسه گفت: من پیشنهاد می کنم که هر مسجد دارای یک مامور بهزیستی باشد که رفاه اجتماعی در اولویت فعالیت هایش باشد. این می تواند بسیار مفید باشد و به عنوان یک شبکه ایمنی درست در توده مردم عمل کند. مساجد تمام وقت کارهای خیریه را انجام می دهند ، اما یک مجموعه ساختاری می تواند تفاوت اساسی ایجاد کند.

گفتنی است مساجد در مالزی همه ساله  معمولاً به شکل کمک های نقدی به اعضای جامعه کمک رسانی کرده که یتیمان، بیوه ها و سالمندان در اولویت قرار داده می شوند. اکثر مساجد یک بار در سال این کار را به ویژه در ایام رمضان و عید فطر انجام می دهند.

اگر مساجد دارای یک مأمور بهزیستی اختصاصی باشند ، وظیفه او تهیه فهرستی از افراد نیازمند و رسیدگی به وضعیت آنان و تنظیم بودجه های کمک رسانی خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha