جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله اعرافی

حوزه/ آنچه ما را در دفاع مقدس پیروز کرد همین حضور جوانان با روحیه شجاعت و معنویت بود و دقت در زندگی بسیاری از بزرگان دینی این را نشان می دهد که راز موفقت آنان استفاده درست از سن نوجوانی و جوانی خود در راه کسب علم و معنویت بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری  «حوزه»،   آیت الله اعرافی  ظهر امروز در آیین نواختن زنگ نماز که در نخستین روز از سال تحصیلی در مدرسه شهدای گمنام قم برگزار شد، ضمن تبریک سال  تحصیلی به دانش آموزان و دست اندر کاران نظام تعلیم و تربیت خاطر نشان ساخت: امیدواریم نماز بر پایه معرفت و اخلاص استوار گردد و روز به روز عمق پیدا کند.

وی با بیان اینکه بر اساس تصاویری که فرد از آینده دارد استعداد هایش  شکوفا می شود تصریح کرد: این قله ها و تصاویر بلند انسان را به درجات بالا می رساند و موجب اوج گرفتن می شوند.

آیت الله اعرافی به اهمیت عبادت در سنین جوانی اشاره کرد و ابراز داشت:در مقوله های عبادت توجه داشته باشید که نباید عبادت را ظاهر خشک و قالب استاندارد شده در نظر بگیرید و شما دانش آموزان قمی باید در علم و اخلاق و اقامه نماز سرآمد باشید.

وی با بیان اینکه نماز دو رکن دارد که عبارت اند از معرفت و انگیزه گفت: معرفت یعنی شناخت خدا و شناخت خویش و هرچه در این مسیر پیش رویم عبادت ما با معنا تر خواهد شد.

امام جمعه قم در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس خاطر نشان ساخت: دفاع مقدس روحیه جهادی را در میان رزمندگان، فرماندهان و حتی مردم و مسئولان در آن دوران ایجاد کرد و امروز به برکت آن دوران، به دستاوردهای عظیمی دست یافته ایم.
مدیرحوزه های علمیه بیان کرد: کشور ما امروز اگر در زمینه قدرت دفاعی به خود متکی است و به یک قدرت در منطقه تبدیل شده، به برکت خون شهدا و تجربیاتی است که در دوران دفاع مقدس کسب شد.

وی  تصریح کرد: ملت مقتدر و مسلمان ایران در برابر قدرت‌های بزرگ دنیا که در کنار حزب بعث قرار گرفتند به پیروزی رسید و آن‌ها را ناکام گذاشت.

آیت الله اعرافی ادامه داد: روحانیت، رزمندگان و سپاه و بسیج حماسه‌آفرینی کردند و اینکه امتداد دفاع مقدس را در یمن، سوریه و فلسطین و در ابعاد گسترده‌تر در سراسر عالم شاهد هستیم به دلیل وجود مردان بزرگی بود که حماسه بزرگ دفاع مقدس را آفریدند.

امام جمعه قم نقش جوان و نوجوانان در دفاع مقدس را بی نظیر دانست و تاکید کرد: اولین درس از دفاع مقدس این بود که نوجوانان و جوانان نیز می توانند معجزه بیافرینند و به عبارتی همین حضور جوانان بود که همه نقشه های دشمنان اسلام و انقلاب را نقش برآب کرد.

وی افزود: آنچه ما را در دفاع مقدس پیروز کرد همین حضور جوانان با روحیه شجاعت و معنویت بود، چرا که همه وجود آنان آکنده از معنویت و عشق به خدای متعال بود و دقت در زندگی بسیاری از بزرگان دینی ما این را نشان می دهد که راز موفقت آنان استفاده درست از سن نوجوانی و جوانی خود در راه کسب علم و معنویت بوده است.

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha