جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام نیلی پور

حجت الاسلام نیلی پور در جمع طلاب نجف آباد گفت: آن جا که شأن روحانیت است، روحانی باید بدرخشد، وقتی که امام موسی صدر به لبنان رفت بیمارستان، مدرسه و مسجد ساخت و چه عزتی به شیعه داد، ما باید به عنوان روحانی نسبت به تمام ابعاد زندگی مردم مسئول باشیم.

به گزارش  خبرگزاری «حوزه»از نجف آباد، حجت الاسلام مهدی نیلی پور، مدیر بنیاد مهدویت و آینده پژوهی اصفهان، شب گذشته در جامعه الامام المنتظر نجف آباد، با اشاره به نقش مومنین در دوران غیبت، گفت: یکی از نقش‌های برجسته ائمه(ع) که در دوران غیبت به مومنین واگذار شده، حفظ و صیانت از تشیع است و در روایات متعددی علما وارث انبیاء نامیده شده اند.

وی افزود: انقلاب ما ذاتاً فرهنگی و مبتنی بر فرهنگ تشیع است که صیانت از این دستاورد بزرگ بر عهده من و شمای طلبه است، لذا اگر کم کاری کنیم و موتور فرهنگی انقلاب ضعیف باشد، ما مسئولیت داریم.

نیلی پور با اشاره به تز اسلام منهای روحانیت، افزود: گاهی ما طلبه‌ها خودمان تز اسلام منهای روحانیت را با درس نخواندن، بی تدبیری و ... اجرا می‌کنیم. آنجا که شأن روحانیت است، روحانی باید بدرخشد، وقتی که امام موسی صدر به لبنان رفت بیمارستان، مدرسه و مسجد ساخت و چه عزتی به شیعه داد، ما باید به عنوان روحانی نسبت به تمام ابعاد زندگی مردم مسئول باشیم.

مدیر بنیاد مهدویت و آینده پژوهی اصفهان اظهار کرد: شبکه قوی فرهنگی و ایمانی امروز به دست روحانیت است و اگر ما با تدبیر و دست پر وارد عرصه شویم، تمام معادلات جهانی را بر هم خواهیم زد. 

وی در ادامهبا اشاره به چهار بعد فردی، خانوادگی، محلی و تمدنی مراسم اربعین، گفت: بعد فردی آن سه روز اعتکاف در حرکت است؛ سه روز تهذیب نفس است که باید با برنامه شخصی در این راه قدم گذاشت. در بعد خانوادگی آن حتما خانواده‌های خود را حداقل یک سفر در این مراسم همراه کنید. بعد سوم جنبه محلی و محیطی است که مثل عاشورا یک موجی به راه افتاده است و یک انرژی تازه اختراع شده است و باید استفاده دینی از این زیارت ببریم. چهارم جنبه تمدنی و جهانی آن است ما باید به صورت جهانی تلاش کنیم، با هدف برویم و اتفاقات فرهنگی و دینی در این راهپیمایی ایجاد کنیم.

در ادامه این همایش، حجت الاسلام حسناتی امام جمعه نجف‌آباد گفت: کید شیطان ضعیف است ولی اکثریت را زمین می‌زند، چون ما از دارایی‌های خود بهره نمی‌بریم.

وی بیان کرد: همه تشنه و آماده دریافت معارف ناب شیعی هستند و ما باید مانند شهدا جهادی عمل کنیم و با بذل همه وجود خود به یاری دین خدا بشتابیم.

امام جمعه نجف آباد خاطرنشان کرد: امروز ما در این همایش گرد هم جمع شده ایم که بگوییم فرصت‌ها به سرعت می‌گذرند و ما باید در جهت گام دوم انقلاب تلاش کنیم و قدم برداریم. اگر تبیین دین صورت نگیرد، جامعه به انحراف کشیده می‌شود.

حسناتی در پایان تصریح کرد: باید برای پیاده سازی سبک زندگی اسلامی کار کنیم؛ در جنگ فرهنگی نباید در زمین دشمن بازی‌ کنیم.

انتهای پیام / 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha