پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
اربعین حسینی

حوزه/ مدیر حج و زیارت استان سمنان گفت: از ابتدای شروع بکار سامانه سماح در اول شهریورماه سالجاری تا این تاریخ بیش از ۷۳۰۰ نفر از مشتاقان زیارت اربعین حسینی (ع) در استان سمنان در این سامانه ثبت نام کرده اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، خلیل دلپاک، ظهر امروز، در جمع خبرنگاران، با اعلام اینکه ثبت نام زوار اربعین حسینی (ع) تا اطلاع ثانوی ادامه دارد، اظهار داشت: از ابتدای شروع ثبت نام تا امروز سه شنبه ۲ مهرماه بیش از ۷۳۰۰ نفر در سامانه سماح برای پیاده روی اربعین ثبت نام کرده‌اند.

مدیر حج و زیارت استان سمنان با تاکید بر این‌که زائران باید برای حضور در زیارت اربعین سال ۹۸ به سایت سامانه سماح به آدرس https://samah.haj.ir  مراجعه و اطلاعات خود را ثبت‌ کنند، تصریح کرد: اگر افرادی امکان دسترسی به این سایت را نداشته باشند، می‌توانند با مراجعه به دفاتر خدمات زیارتی استان در این سامانه ثبت نام کنند.  

وی افزود: طبق هماهنگی‌های انجام شده، زائران می‌توانند بدون نیاز به اخذ روادید و به شرط ثبت نام در سامانه سماح و همراه با گذرنامه معتبر  جهت زیارت اربعین امام حسین(ع) وارد کشور عراق شوند. مقدار اعتبار گذرنامه نیز بر اساس اعلام سردار ذوالفقاری رئیس ستاد مرکزی اربعین کشور  حداقل ۳ ماه از تاریخ ورود به عراق می باشد.  

دلپاک با تاکید بر این‌که زوار اربعین بعد از ثبت نام در سامانه سماح، مبلغ ۲۲ هزار تومان حق بیمه بصورت اینترنتی پرداخت می‌کنند، خاطرنشان کرد: چنانچه افرادی به اینترنت دسترسی نداشته باشند، می‌توانند با مراجعه به کارگزاری‌های رسمی دارای مجوز، جهت ثبت نام مراجعه کنند؛ حق الزحمه ثبت نام برای کارگزاری‌ها نیز سه هزارتومان است که بصورت اینترنتی و در مجموع ۲۵ هزار تومان پرداخت می گردد.

وی با اشاره به شرایط اقامت در عراق برای زوار اربعین، گفت: در اربعین سال‌جاری نیز مدت ماندگاری زوار ایرانی در عراق حداکثر  ۳۰ روز خواهد بود.  

مدیر حج و زیارت استان سمنان افزود: حین گذر از مرز نیز توجه داشته باشند که مهر ورود به کشور عراق بر گذرنامه‌شان خورده باشد، چرا که درصورت مهر نخوردن مشکلاتی برایشان پیش آمده و ممکن است تحت عنوان «ورود غیرمجاز» بازداشت شوند، از این رو حین گذر از مرز، به مهر گذرنامه «ورود به عراق» توجه داشته باشند.  

وی همچنین بر تهیه ارز (حداکثر ۱۰۰ یورو و معادل آن دینار عراق) صرفا از بانک ها یا صرافی های مجاز تاکید کرد تا زائرین که عموما با تشخیص اصالت اسکناس های خارجی آشنائی ندارند، گرفتار ارز تقلبی نشوند ، در این صورت ممکن است در کشور عراق گرفتار مشکلات عدیده بخصوص بازداشت و زندان شوند.  

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha