جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ترامپ

حوزه/ مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه کردستان با تاکید بر این که سازمان ملل در اسارت دولت آمریکاست، گفت: سخنان ترامپ در مجمع عمومی سالیانه سازمان ملل بی شک متاثر از خواسته های صهیونیست ها بود.

علی اصغر دریایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، با اشاره به نشست سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل اظهار داشت: دولت آمریکا به نوعی سازمان ملل را به اسارت گرفته است.

نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه در استان کردستان ادامه داد: کشورهای اروپایی نیز که در طول برجام بارها عهدشکنی خود را نشان دادند ،این بار با تاسی از بزرگشان یعنی دولت آمریکا، علیه جمهوری اسلامی بیانیه ای مشترک صادر کردند که صدور این بیانیه نشان از ضعف این کشورها در استقلال سیاسی دارد.

دریایی با بی اثر دانستن این گونه قطعنامه ها علیه ایران، گفت: صدور قطعنامه ها علیه ملت ایران بی اثر و امری طبیعی است و هدف آنها فشار حداکثری بر ایران برای کوتاه آمدن از آرمان های خود است.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه کردستان با اشاره به اینکه ایران همواره به اصول و مفاد برجام پابند بوده و هست، اظهار داشت: از همان ابتدای برجام ایران تعهدات خود را انجام داد، ولی آمریکایی ها که دم از حقوق بین الملل و نظم جهانی می زنند با گستاخی تمام از برجام خارج شدند و ماهیت واقعی خود را به جهانیان نشان دادند؛ کشورهای اروپایی هم به تاسی از آمریکا در بحث برجام وضعیت منفعلی به خود گرفته اند.

دریایی به نطق دیروز ترامپ در سازمان ملل اشاره کرد و بیان داشت: در سخنان رئیس جمهور آمریکا به عینه شاهد اتهامات واهی و جوسازی علیه ایران بودیم؛ هدف آمریکا از این اعمال و سخنان انحراف افکار عمومی نسبت به واقعیتهای موجود در جهان است.

نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه در استان کردستان ادامه داد: ترامپ در نطق خود می خواست این گونه القا کند که ایران عامل وضعیت فعلی خاورمیانه است، ولی فراموش کرده بود که حضور نظامیان آمریکایی در خاورمیانه مسبب و عامل اصلی این همه خونریزی است.

دریایی تصریح کرد: عامل و حامی اصلی کشتار کودکان و زنان یمن سلاح های ساخت آمریکا و دیگر دولت های غربی حامی حقوق بشر است که این امر برای بشریت مایه تسمخر و البته تاسف خواهد بود.

وی اظهار کرد: سخنان ترامپ در مجمع عمومی سالیانه سازمان ملل بی شک متاثر از خواسته های صهیونیست ها بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha