پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خدمت رسانی روحانیون به زائران اربعین در مرز مهران

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی گفت: حوزه علمیه مهران به جهت این که در مسیر زائرین عتبات عالیات واقع‌ شده، پیشانی خدمت رسانی حوزه های علمیه به زائران اربعین است و هرسال با تلاش و عزم جهادی خدماتی از قبیل اسکان، پذیرایی سه وعده، پارکینگ، و ... را به زوّار امام حسین(ع) ارائه می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ایلام، حجت الاسلام والمسلمین وعد مرادبیگی، در جلسه ستاد اربعین حوزه علمیه استان ایلام با اشاره به این که امسال حضور مردم در راهپیمایی عظیم اربعین به مراتب پرشور تر از سال های قبل است، گفت: با توجه به حذف ویزا و براساس آمارها و تجربه سنوات گذشته، قریب به ۷۰ درصد زائران اربعین حسینی مرز مهران را برای این سفر معنوی انتخاب می کنند، لذا خدمت رسانی مطلوب و درخور شأن زوار اباعبدالله الحسین(ع) نیاز به عزم جهادی و کمک و مساعدت دو چندان دارد.

مدیر حوزه علمیه استان ایلام ادامه داد: حوزه علمیه مهران به جهت این که در مسیر زائرین عتبات عالیات واقع‌ شده، پیشانی خدمت رسانی حوزه های علمیه به زائران اربعین است و هرسال با تلاش و عزم جهادی خدماتی از قبیل اسکان، پذیرایی سه وعده، پارکینگ، و ... را به زوّار امام حسین(ع) ارائه می دهد و باید در کنار این خدمات، طلاب و روحانیون استان با حضور در موکب‌ها به اجرای برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی بپردازند.

وی ادامه داد: حوزه علمیه استان ایلام امسال هم با مرکزیت حوزه مهران، با بسیج امکانات مدارس علمیه تابعه، تمهیدات ویژه ای را برای اسکان و پذیرایی از زائران اربعین در مسیر رفت و برگشت تدارک دیده تا بتوانیم سهم قابل قبولی از خدمت رسانی به زائرین کوی عشق داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی اظهار کرد: هرچند حوزه علمیه مهران در  خط مقدم خدمت رسانی به زائران اربعین است، اما مدارس علمیه سرابله، ایوان، دهلران، آبدانان و دره شهر به عنوان مدارس پشتیبانی فعالیت می‌کنند، البته همه این مدارس به نوعی در مسیر عبور زائران قرار دارند.

مدیر حوزه علمیه ایلام در پایان گفت: با توجه به ارائه ویژه خدمات اسکان، پذیرایی، و ... حوزه استان به زوّار حضرت اباعبدالله الحسین(ع) انتظار می رود مسئولان عالی حوزه در راستای خدمت رسانی مطلوب به زوار، کمک و مساعدت لازم را انجام دهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha