جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ دیدار مسئولان قرارگاه اربعین قم با آیت الله اعرافی
آیت الله اعرافی

حوزه/ زیارت یک مکتب مهم است که در خود همه معارف دین را جای داده است و همه معارف و آموزه ها در قالب زیارت تجلی کرده است و به خوبی می توان گفت که خدمت  و تلاش برای برگزاری هرچه بهتر این راهپیمایی عظیم به نوعی خدمت به بشریت و ترقی جامعه بشری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی امروز در دیدار مسئولان قرارگاه اربعین که در دفتر مدیر حوزه های علمیه برگزار شد، به تبیین اهمیت زیارت در فرهنگ شیعه پرداخت  و گفت: زیارت یک مکتب مهم است که در خود همه معارف دین را جای داده و همه معارف و آموزه ها در قالب زیارت تجلی کرده است و به خوبی می توان گفت، خدمت  و تلاش برای برگزاری هرچه بهتر این راهپیمایی عظیم به نوعی خدمت به بشریت و ترقی جامعه بشری است.

وی افزود:  مقوله زیارت مقوله ای است که در کنار دعا و مناجات به شکل دو بال ویژه در اسلام و معارف اهل بیت(ع) وجود دارند و مایه رشد و تعالی انسان مومن هستند.

مدیر حوزه های علمیه خاطر نشان ساخت: زیارات در واقع وسیله اتصال به مبدل و طریق الی الله است؛ ویژگی دو باب مناجات و زیارت آن است که تمام حقایق دین در این دو به نوع خاصی متجلی شده است.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: در این دو دریچه که دو بال سلوک الی الله به شمار می آیند؛ در منابع ما، در دو بخش دعا و زیارات، مباحث به شکل حماسی و شورانگیزی بیان شده است؛ همه این حقایق با شور و حماسه معنوی همراه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش مهم و اساسی قم اشاره کرد و  افزود: قم نقش بی بدیلی در دنیای اسلام دارد و این نقش ممتاز از ابعاد مختلف مورد اهمیت است که لازم است در همه برنامه ریزی ها به این جنبه ها دقت شود.

امام جمعه قم در توصیه هایی خطاب به مسئولان قرارگاه اربعین گفت: سعی کنید رویکرد شما در کارها یک رویکرد راهبردی، کلان و جامع باشد و در مدیریت کارها سعی کنید به نقاط ضعف ها دقت کرده و افق های جدیدی در کارها ایجاد کنید.

آیت الله اعرافی نقش مردم و جوانان در مناسبت های دینی و مذهبی را مهم و تاثیرگذار دانست و گفت: خوشبختانه مردم و جوانان پای کار هستند و در همه صحنه ها نشان داده اند که پشتیبان اسلام عزیز و انقلاب اسلامی هستند.

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha