جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ همایش گرامیداشت هفته دفاع مقدس در مدرسه علمیه فیضیه قم

حوزه/ امروز نباید شیاطین و خناس ها با حلقوم و قلم پلیدشان از گرانی دلار و گوجه فرنگی سخن به میان آورده و انقلاب را متهم به ناکارآمدی کنند، زیرا این کار زیر سوال بردن فرهنگ ایثار و شهادت است

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس که شب گذشته در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه برگزار شد، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس وبا بیان خاطراتی از دروان دفاع مقدس و حضور روحانیت و طلاب در این عرصه گفت: در جریان یکی از عملیات ها با کمبود نیرو مواجه شدیم، از همین جهت بنده به قم آمدم تا از میان طلاب برای جبهه نیرو جذب کنم، اما طلاب از ثبت نام ممانعت می کردند.

وی افزود:  موضوع را جویا شدیم و دانستیم آقای منتظری قائم مقام رهبری در آن دوران با اعزام طلاب مخالفت کرده است؛ به دیدار ایشان رفتم و پس از صحبت های فراوان توانستم نظرشان را تغییر دهم؛ آقای منتظری در آن دیدار به من گفت « به اندازه ضرورت از میان طلاب نیرو ببر»؛ سریع اطلاعیه ای با این مضمون که «امام خمینی(ره): تعیین ضرورت اعزام نیرو با فرماندهان است» و«آیت الله منتظری: به اندازه ضرورت اعزام کنید» تنظیم شد و نیروهای لازم را به جبهه بردم.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری با بیان این که طلاب حضور گسترده در 8 سال دفاع مقدس داشتند، ادامه داد: دفاع مقدس ظرفیت بسیار بالایی ایجاد کرده که برای احیا و استمرار خط جهاد و شهادت و عزت در جامعه برای قرن های متمادی پاسخگو است؛ باید تاریخ دفاع مقدس، حوادث، روحیات و فرهنگ  آن در جامعه نهادینه شده و به نسل های جدید منتقل شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همانطور که عاشورا عامل بقای مکتب اهل بیت(ع) شد، دفاع مقدس نیز عامل بقای انقلاب اسلامی است؛ امروز مسائل متعددی اذهان عمومی و نخبگان و فرهیختگان کشور را به خود مشغول ساخته  و نیازمند هستیم مسئولان بیشتر پاسخگو باشند.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات اقتصاد و مفاسد آن گفت: امروز فساد به صورت سیستمی در کشورمان وجود ندارد، بلکه مشکلات موجود نتیجه بی تدبیری مسئولان است.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این که کانون مرکزی تحریم ها بر روی مسائلی همانند نانو، سلول های بنیادی، صنایع دفاعی و نظامی، هسته ای، موشکی و هوافضا متمرکز است افزود:‌ اما رشدمان در این زمینه ها محیرالعقول بوده است؛ امروز این سؤال باید پرسیده شود که چرا در زمینه سلاح های سبک، سنگین و نیمه سنگین تا هواپیما و هلی کوپتر و ناو و ناوچه و موشک دنیا را متحیر کرده ایم، اما در زمینه هایی که تحریم تمرکز نداشته عقبگرد کرده ایم؟.

وی بیان داشت: در حوزه های موشکی و هسته ای پدیده آقازادگی و حقوق بگیران نجومی وجود ندارد و  تردیدی نیست که در این زمینه روحیه مسئولان مملو از عشق، باور، توکل، توسل، ایمان، خودباوری و اعتقاد به «ما می توانیم» بوده است.  

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری گفت:  امروز نباید شیاطین و خناس ها با حلقوم و قلم پلیدشان از گرانی دلار و گوجه فرنگی سخن به میان آورده و انقلاب را متهم به ناکارآمدی کنند، زیرا این کار زیر سوال بردن فرهنگ ایثار و شهادت است؛ برخی در تحلیل های خود باید آن جایی از انقلاب را ببینند که با قدرت بازدارنده خود کاری کرده است که ترامپ جرات ندارد جواب اسقاط پهپاد متجاوز خود را بدهد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی  بیان داشت: امروز تفکر سازشکار کشور را به قهقرا رانده است و فقدان روحیه جهادی در برخی مسئولان ریشه مشکلات کشور است؛ نتیجه دریوزگی و غرب زدگی و مسلک لیبرالیسم و روحیه سازشکاری این حجم از مشکلات در جامعه است.

وی به حمایت های مردم محور جبهه مقاومت در لبنان، سوریه، عراق، یمن و حماس از ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز در جبهه لیبرالیسم زالوصفتان و خانواده هزارفامیل حاکم شده اند، اما در جبهه انقلاب کسانی هستند که مخلصانه برای اعتلای انقلاب اسلامی تلاش می کنند.

وی با تأکید بر اینکه رئیس جمهور نباید با مذاکره دیگر بار دیگر مردم کشور را به دردسر بیاندازد، گفت: هنوز جوهر برجام که با فریب بر ملت ایران تحمیل شد خشک نشده و طی آن مردم نمی توانند زیر بار مشکلات کمر راست کنند، بنابراین مسئولان نباید بار دیگر مرتکب خطا شوند؛ راه پیروزی در مقاومت فعال است.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری در ادامه با اشاره به اقدامات حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در قوه قضائیه بیان داشت: حرکت مبارزه باید استمرار داشته و جناح خاصی را نمی شناسد و هرکجا فساد باشد با آن برخورد خواهند کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی بیان داشت:  امروز مردم باید در انتخابات ها دقت داشته باشند تا مدیران انقلابی روی کار بیایند؛ درست است که گرانی ها در جامعه موجود است، اما شرایط امروز با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست.

وی با انتقاد ازعملکرد نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: مطمئن هستیم در مجلس آینده جریان انقلابی پررنگ تر خواهد شد؛ مبارزه با فساد به عنوان مهم ترین نهی از منکر جامعه وظیفه حکومت است، از این جهت نباید مسئولان بر سر راه آن مانع ایجاد کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha