پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
معاون برنامه ریزی و ارزیابی مرکز خدمات حوزه های علمیه

حوزه/ معاون برنامه‌ریزی و ارزیابی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه از برگزاری سی و چهارمین همایش مدیران این مرکز از 10 تا 12 مهر در قم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر یاسی ضمن تسلیت ایام شهادت امام زین‌العابدین(ع) گفت: سی و چهارمین همایش مدیران مرکز خدمات از 10 تا 12 مهرماه در شهر مقدس قم با حضور مدیران استانی، معاونان، مدیران کل ستادی و مشاورین ارشد مرکز خدمات برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: حجت الاسلام و المسلمین محمدیان معاون ارتباطات حوزه‌ای دفتر مقام معظم رهبری و اعضای هیئت‌مدیره مرکز خدمات نیز در این همایش حضور خواهند داشت.
معاون برنامه‌ریزی و ارزیابی مرکز خدمات با اشاره به سه محور کلی همایش مدیران گفت: اولین محور این همایش ارتقای حوزه‌های مأموریتی مرکز خدمات با تأکید بر سه حوزه توانمندسازی خانواده‌ها، هدفمندی خدمات و منابع پایدار است.
وی تصریح کرد: امیدواریم بخش‌هایی که در این محور در نظر گرفته شده است بتواند کمک کند که در این عرصه‌ها خدماتی کامل‌تر، جامع‌تر و متناسب‌تر با نیاز جامعه هدف، عرضه کنیم.
دکتر یاسی محور دوم همایش را ارتقای هم‌افزایی و هماهنگی سازمانی عنوان کرد و گفت: برای تحقق اهداف این محور از همایش، نشست‌های صمیمی مدیران با ریاست مرکز، پنل های تخصصی معاونت‌ها و نشست شوراهای منطقه‌ای با حضور مدیران ستادی مرکز خدمات در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه ارتقای مباحث اخلاقی، اجتماعی، بصیرتی و سیاسی، سومین محور همایش مدیران است، گفت: در این محور، مباحثی از جمله نقش مرکز خدمات در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، آسیب‌شناسی وضعیت روحانیت در شرایط روز کشور، مؤلفه‌های فرهنگی و اجتماعی موفقیت روحانیت و همچنین بحث نقش حوزه و روحانیت در دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی در نظر گرفته شده است.
معاون برنامه ریزی و ارزیابی مرکز خدمات افزود: امیدواریم با این محور سوم، مدیران مرکز خدمات به لحاظ اطلاعات روز، عمق نگاه و تحلیل، یک حرکت رو به جلو داشته باشند که بتوانند در کنار رسالت‌های سازمانی خود، رسالت‌های اجتماعی‌شان را با قوت و با درایت و تدبیر مناسب پیش ببرند.
وی بیان کرد: همان‌طور که در شعار سال، بحث توانمندسازی خانواده‌ها و بهینه‌سازی خدمات را پیگیری می‌کنیم متناظر با شعار سال یکی از پنل های تخصصی همایش، بحث توانمندسازی جامعه هدف است.
دکتر یاسی ادامه داد: در بخشی از این همایش، اداره کل معیشت و توانمندسازی مرکز خدمات گزارشی را از دستاوردهای چند سال اخیر و همچنین وضعیت فعلی مرکز در کمک به خوداشتغالی خانواده‌های طلاب و روحانیون ارائه خواهد کرد و در صورت امکان نمایشگاهی جنب سالن همایش برگزار می شود.
وی تصریح کرد: در این پنل، استان‌های منتخب در زمینه توانمندسازی معیشتی خانواده‌های طلاب به بیان تجربیات و دستاوردهای خود خواهند پرداخت تا در این زمینه تبادل تجربیاتی صورت گیرد.
معاون برنامه‌ریزی و نظارت مرکز خدمات با بیان اینکه پنل جذب منابع پایدار نیز ناظر به یکی از طرح‌های اصلی راهبردی مرکز است، گفت: حجم خدمات و خدمت‌رسانی مرکز نیاز به پشتوانه دارد و آن هم نباید صرفاً نظام و دولت باشد بلکه با اتکای به عقبه تاریخی حوزه و روحانیت بایستی از سایر راه‌کارها مثل وقف و خیرین دلسوز و دغدغه مند استفاده کنیم.
وی افزود: سند جذب منابع پایدار متناسب با این رویکرد تدوین شده و در این همایش در واقع گفتگوی تکمیلی برای نهایی سازی این طرح صورت خواهد گرفت.
دکتر یاسی گفت: هدفمندی خدمات به عنوان شعار اصلی مرکز خدمات از مرحله طرح گذشته و فازهای اجرایی آن در بخش‌هایی مانند مسکن، وام و همچنین تأمین اجتماعی آغاز شده است و در این همایش، گام‌های اجرایی طرح هدفمندی خدمات تبیین خواهد شد.
وی بیان کرد: ساختمان‌های اداری و اعتبارات استانی عنوان دیگر از بخش‌های همایش است که در آن ظرفیت‌ها و زیرساخت‌هایی که استان‌ها بایستی برای ارائه خدماتشان در قالب ساختمان فرهنگی اداری تأمین کنند، مراحل اجرایی که تاکنون دنبال شده است و گام‌های پیش رو برای مدیران تشریح و همفکری می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha