جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سخاوتی جامعه المصطفی

حوزه/ انقلاب شکوهمند اسلامی، انقلابی صرفا اسلامی نیست که تاریخ مصرف خاصی را داشته باشد، بلکه این انقلاب حرکتی خدادادی است که ضمن توجه به مسیر جامعه سازی به سمت تمدن سازی حرکت نموده، زمینه های ظهور حجت خداوند فراهم خواهد نمود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،  حجت الاسلام والمسلمین سخاوتی درمراسم آغاز سال تحصیلی جامعةالمصطفی العالمیه که در سالن قدس مجتمع جامع امام خمینی(ره) قم برگزار شد، ضمن تبیین نامه دوم مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکا، با بیان این که این نامه در اوج شرارت و اسلام هراسی استکبار جهانی مرقوم داشته اند، اظهار داشت: این نامه به طور ویژه برای جوانان اروپایی و آمریکایی نگاشته شده، به بحث پرخاشگری و بی بند و باری فرهنگ غرب اشاره شده است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی در ادامه به چهار کلیدواژه حوزه علمیه، جامعه المصطفی، نامه دوم و بیانیه گام دوم اشاره نمود و ابراز داشت: جامعه المصطفی افتخار می کند که در زیر مجموعه حوزه های علمیه به شمارمی رود.

حجت الاسلام والمسلمین سخاوتی با بیان این که نامه دوم رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکا زیر مجموعه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به شمار می رود، اظهار داشت: اگر دین به معنای واقعی کلمه در جامعه گسترده شود، مسائل و مشکلات اجتماعی از جامعه رخت بر خواهد بست و نامه دوم رهبر معظم انقلاب نیز به این موضوع توجه نموده است.

وی با اشاره به این که جامعةالمصطفی در رابطه با نامه های رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکا اقدامات قابل توجهی را رقم زده است، خاطرنشان کرد: ضمن تشکیل کارگروه های تخصصی تبیین الزامات نامه های رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی، جلسات و نشست های مختلفی برگزار شده، مقالات و کتاب های زیادی به چاپ رسید.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی به چالش کشیدن تمدن غربی و اشاره به تروریسم نهادینه شده در غرب و توجه جوانان به معنویت و اشاره به خشونت های فرهنگی غرب و ایجاد بزرگراه های معنوی به سمت کمال از مهمترین فرازهای نامه های مقام معظم رهبری به شمار می رود.

وی به رابطه ها تنگاتنگ بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به نامه دوم رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکا اشاره نمود و اذعان داشت: انقلاب شکوهمند اسلامی، انقلابی صرفا اسلامی نیست که تاریخ مصرف خاصی را داشته باشد، بلکه این انقلاب حرکتی خدادادی است که ضمن توجه به مسیر جامعه سازی به سمت تمدن سازی حرکت نموده، زمینه های ظهور حجت خداوند فراهم خواهد نمود.

حجت الاسلام والمسلمین سخاوتی با تاکید بر این که نامه دوم انقلاب اسلامی نیازمند تببین و توضیح مضاعف بوده، متولیان تبیین این امر باید ضمن توجه روز افزون به آن، جامعه المصطفی نقش ویژه ای در مواجه با تبیین و انتشار نامه دوم انقلاب اسلامی بر عهده دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به رویکردها و اقدامات مختلف کارگروه های تخصصی تبیین نامه های رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و امریکا اشاره نمود.

 حجت الاسلام والمسلمین سخاوتی در پایان به تاثیرات نامه های رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکا اشاره نمود و ابراز داشت: ایجاد حرکت های انفعالی در میان متولیان اسلام هراسی از جمله مهمترین تأثیراتی است که در مجامع علمی و آموزشی جهان غرب ایجاد نموده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha