جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید حمید جزائری

حوزه/ قلمروهای دانشی جامعه المصطفی در دو ساختار آموزشی، اعم از نظام سنتی حوزه یا همان نظام سطوح و نیز نظام مقاطع اجرا و عملیاتی می شود، هر دو این نظامات مبتنی بر سنت های اصیل حوزوی و با محوریت تقویت بنیه های معرفتی اجرا می‌شوند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید حمید جزایری، امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جامعه المصطفی العالمیه، تحول آموزشی در راستای گام دوم انقلاب اسلامی را شعار اصلی و اساسی دوره جدید سال تحصیلی جامعةالمصطفی دانست.

معاون آموزش جامعةالمصطفی،  با بیان این که  این نهاد، مولود انقلاب و از نهادهای پربرکت کشور است که خدمات گسترده ای را در نشر معارف ناب الهی داشته است، اظهار داشت: جامعةالمصطفی ضمن توجه به اقتضائات جوامع انسانی، با تمسک به سه اصل محوری عدالت، معنویت و عقلانیت بازخوانی برنامه های آموزشی در دستور کار خود قرار داده است.

وی با بیان این که جامعةالمصطفی در این بازخوانی نظام آموزشی پویا، فعال و به روزی را ترسیم و فعال نموده است، خاطرنشان کرد: جامعه المصطفی العالمیه متناسب با شرایط پیش رو و اقتضائات جامعه هدف، ۱۲۰ رشته آموزشی خود را به حدود ۴۰۰ رشته و گرایش علمی در سه قلمرو کلان دانشی افزایش داده است.

حجت الاسلام والمسلمین جزایری به قلمروهای دانشی جامعةالمصطفی در عرصه های آموزشی اشاره نمود و ابراز داشت: علوم اسلامی، علوم انسانی و مطالعات زبان و فرهنگ شناسی از قلمروهای سه گانه جامعه المصطفی در عرصه آموزش است.

معاون آموزش جامعةالمصطفی با تأکید بر این که علوم انسانی در عین تاثیر بسزایی که بر جوامع انسانی دارد، اگر مبتنی بر فرهنگ دین گریز غربی باشد باعث انحراف خواهد شد، تصریح کرد: علوم انسانی اگر مبتنی بر کلام الهی بازخوانی گردد، جهش چشم گیری را در راستای حل مشکلات و معضلات جوامع انسانی به وجود خواهد آورد.

وی با بیان این که جامعةالمصطفی قلمرو فرهنگ، زبان و ادبیات ملل را در ۱۵ زبان بین المللی مورد توجه قرار داده است، اظهار داشت: قلمروهای دانشی جامعةالمصطفی در دو ساختار آموزشی، اعم از نظام سنتی حوزه یا همان نظام سطوح و نیز نظام مقاطع اجرا و عملیاتی می شود، هر دو این نظامات مبتنی بر سنت های اصیل حوزوی و با محوریت تقویت بنیه های معرفتی اجرا می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین جزایری در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر این که هنوز در مراحل آغازین تحول نظام آموزشی قرار داریم، اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم متخصصان متناسب با نیازهای معرفی جهان را برای پاسخ گویی به نیازهای اقصی نقاط عالم تربیت نموده، همچون خورشیدی درخشان معارف دینی را منتشر نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha