جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دکتر معاف، مسئول گفتمان سازی سپاه

حوزه/ مسئول گفتمان سازی سپاه گفت: متفکران دانشگاهی و حوزوی در بررسی متون و عبارات این بیانیه به این نتیجه رسیدند که با یک متن فاخر در عبارات، از لسان یک رهبر حکیم، متفکر، اندیشمند و استعاره ساز مواجه هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از شهریار، دکتر معاف، مسئول گفتمان سازی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در دوازدهمین اجلاسیه مسئولان مدارس علمیه استان تهران که امروز در اردوگاه شهید منتظری شهریار برگزار شد، به تبیین بیانیه گام دوم انقلاب پرداخت و اظهار داشت: این بیانیه که توسط حضرت آقا ابلاغ شد، کاملا روشن است که برای کلمه به کلمه و جمله به جمله این بیانیه کار و فکر شده و چندین بار ویرایش شده است و در بررسی هایی که توسط کارشناس ها مربوطه انجام شده بر این واقعیت بدون تعارفات، اعتراف شده است.

وی افزود: متفکران دانشگاهی و حوزوی در بررسی متون و عبارات این بیانیه به این نتیجه رسیدند که با یک متن فاخر در عبارات، از لسان یک رهبر حکیم، متفکر، اندیشمند و استعاره ساز مواجه هستیم.

مسئول گفتمان سازی سپاه در مورد خوانش بیانیه گام دوم افزود: بیانیه گام دوم رهبر انقلاب با یک ویژگی منحصر به فرد هستیم و آن اینکه خوانش این بیانیه از خود رهبر انقلاب بیان شده است و واسطه ای در کار نبوده است.

وی بیان داشت: بررسی متن بیانیه گام دوم انقلاب را می توان با ۳۰ سال رهبری  حضرت آقا، مورد بحث و واکاوی قرار داد.

معاف تاکید کرد: این بیانیه منحصر به یک مفهوم نیست، بلکه حاوی مجموعه ای از مفاهیم، محتواها و نکات متکثر می باشد که در این بیانیه گنجانده شده است.

وی ادامه داد: این بیانیه از یک حکیم صادر شده است و حکیم کسی است که به مقدمات، مقارنات، ملازمات و مآخرات حرف خود اولا آشنا است و ثانیاً به متعهد، ملترم و پایبند است. پس می شود این متن را با آن ۳۰ سال ارزیابی کرد و به بحث گذاشت.

معاف افزود: از همه روش های متن پژوهی استفاده کردیم تا بتوانیم حرف اصلی و دالّ مرکزی یا تفهیم کانونی این متن را کشف کنیم که نشد و اثبات میکنیم که این متن یک مفهوم اصلی ندارد.

وی گفت: مجموعه ای از دوال و مفاهیم و نکات متکثر در این متن گنجانده شده است و یا مستتر و یا مکشوف و در واقع یک حرف اصلی ندارد.

مسئول گفتمان سازی سپاه درمورد نکات مهم بیانیه گام دوم تاکید کرد: در این بیانیه چهار یا پنج حرف اصلی گنجانده شده است. حرف اول دو روایت و دو حکایت دو قضاوت دو بازنمایی و دو باز روایی از شرایط کشور، نظام و انقلاب در آغاز چهل سالگی انقلاب وجود دارد.

وی بیان داشت: مقام معظم رهبری با دو روایت که در اول متن بیانیه فرموده اند و متعلق است به غرب زدگان غرب پرست غرب اندیش و عاشقان نیویورک که قهقه ی مستانه میزنند وقتی مواجه می شوند با سران اروپایی و آمریکایی که شبه دیوانه هستند که روایت اول متعلق به این جماعت است.

معاف ادامه داد: روایت دوم متعلق است به انقلابیون که می گوید ما در کشور آسیب، مشکل، دغدغه و نگرانی داریم اما بن بست نظری و بن بست عملی نداریم و کسانی که دم از بن بست حرف میزنند فکرشان و حرفشان و مشربشان بن بست  است.

وی افزود: در روایت دوم برای عقلاء و متفکرین انقلابی است که می گوید مسیر طی شده انقلاب پر افتخار است و تعبیر راه پر افتخار جزء اصلی ترین کلید واژه های بیانیه گام دوم است.

معاف با بیان انتقادها و یا تخریب های دیگران در مورد مسیر طی شده چهل ساله انقلاب گفت: در مسیر طی شده  چهل ساله انقلاب می توان گفت انقلاب منقبض که نشده است بلکه در حال حاضر با انسباط در مسیر خودش در حرکت است و این در حالی است که مشکلات فراوان در مسیر این انقلاب بوده است و توانسته از این چالش ها عبور کند.

مسئول گفتمان سازی سپاه با بیان مطالبی از نهج البلاغه در مورد افراد منافق اظهار داشت: امیرالمومنین علیه السلام در مورد صفت منافقین فرموده؛ منافق هر کجا که نشانه ای از امید باشد، مشغول به یاس و ناامیدی رو می کند و لذا موفقیت هایی که انقلاب اسلامی که دشمنان اعتراف کرده اند، را به حاشیه می برند و این از اوصاف منافقین است.

معاف در پایان در مورد موفقیت های جمهوری اسلامی در طی چهل سال گذشته گفت: در مورد موفقیت های انقلاب اسلامی در این مدت یک لیست از موفقیت ها در ۴۱ حوزه تهیه شد که  ۲۱۳۰ گزاره موفقیت انقلاب در کتابی با عنوان گلستان انقلاب به چاپ رسید.

خبرنگار: سعید امیری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha