پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کاظم صدیقی

حوزه/ خطیب نماز جمعه تهران، مقاومت ۵ سال مردم یمن مولود دفاع مقدس ملت ایران دانست و گفت: در ۲۰۰ سال گذشته هیچ وقت نبود که ایران با جایی بجنگد و شکست نخورد و قسمتی از منطقه خود را به دیگری ندهد. ۸ سال با وجود جنگ روانی، نظامی، سیاسی و همه فشارها یک وجب از خاک خود را به دشمنان ندادیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه های امروز (5مهرماه 98) نماز جمعه تهران با بیان اینکه عشق به شهادت را جنگ ۸ ساله به فرهنگ تبدیل کرد، گفت: شعار امام(ره) «جنگ جنگ تا پیروزی بود». اگر این جنگ ۴۰ سال هم طول می کشید، مردم زیر پرچم امام(ره) دست از دفاع برنمی داشتند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: انسجام و وحدت بی سابقه و مسابقه در خط شکنی و جانبازی و مناجات از ویژگی های دفاع مقدس بود. در مجموعه ای که همه عبد و ولایت مدار و بی تردید هستند سلاحی در برابر دشمنان دارند.

وی اظهار کرد: در دفاع مقدس، زن ها در کارهای ستادی حضور داشتند و انواع خدمات را عاشقانه برای یاران دین می فرستادند. پیرمردها حضور عینی داشتند. چه شد که هیچ کس به مظاهر دنیا خیره نشد و همه چشمشان به بالاتر از بهشت بود و خدا را می دیدند و با عشق، دیوانه لقاء امام حسین(ع) بودند.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: جنگ نرم آزادگان در دوران اسارت در زندان های صدام بعثی، یک آموزه است. اسرای ما در دوران اسارت افتخاری آفریدند که بعد از حضرت زینب(س) در آن کاروان، هیچ جای عالم این تاثیرپذیری را ندیدید.

وی تاکید کرد: هیچ اتفاقی به اندازه دفاع مقدس در این دوران تاثیرگذار نبوده است. اگر امروز یمن ۵ سال مقاومت می کند مولود دفاع مقدس است.

استاد حوزه افزود: در ۲۰۰ سال گذشته هیچ وقت نبود که ایران با جایی بجنگد و شکست نخورد و قسمتی از منطقه خود را به دیگری ندهد. ۸ سال با وجود جنگ روانی، نظامی، سیاسی و همه فشارها یک وجب از خاک خود را به دشمنان ندادیم.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: امروز که ما این قدر در جنگ نرم و جنگ صنعت و فناوری پیروزی های درخشان و معجزه آسا می بینیم همه در گرو مدیریت ولایت فقیه است که نفسانیت ندارد و همه وجودش حضور خداست و مرکزیتی است که انرژی و قدرت را از خدا می گیرد و در اعضای خود منتشر می کند. ما موشک نداشتیم و حتی برای سیم خاردار گیر بودیم، اما وعده های خدا را باورداشتیم و با ابتکار عمل شهدا و رزمندگان با الهام الهی، راهکار نویی به کار گرفتند و محشر کردند.

وی در رابطه با موضوع اربعین و اهمیت این حضور، بیان کرد: می شود بیش از ۲۰ میلیون جمعیت در فضای محدود با قناعت حضور یابند. در این مسیر اهل سنت، مسیحیت و نژادهای مختلف حضور دارند و خود را به امام حسین(ع) معرفی می کنند و این معرفی در این راهپیمایی و دیدن این کرامت مدینه فاضله و چشمه محبتی که جوشیده، امام حسین(ع) را چنان در اذهان عالم آشنا می کند که امام زمان(عج) از ایشان سخن می گویند و خود را با ایشان معرفی می کنند.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: امروز قضیه علی اصغر(عج) شش ماهه، در عالم جهانگیر شده و بیش از ۴۰ کشور همایش حضرت علی اصغر(ع) را داشتند. باید کلاس های حضرت زینب(س) را مرور کرد و عبودیت سیدالشهدا(ع) و حساسیت به استکبار و دفاع از انحرافات و مسیر اسلام ناب برنامه ریزی شود و این حرکت هدف دار پیش برود.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی خاطرنشان کرد: ان شاءالله دعاها مستجاب است. برای گرفتاران کشمیر که امروز گرفتار دست ظلم و ستم هستند، شیعیان نیجریه که حقوق بشر بی محتوا برای این ها هیچ حرکتی ندارند، برای شیعیان بحرین که حق هیچ تصمیم گیری برای خود ندارند، برای شیعیان عربستان باید در این کانون ها که دعا مستجاب است با همه وجود با امید و خوشبینی دعا کرد و امام زمان هم آمین بگویند.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: حقوق بشر دروغین غرب و سازمان های بین المللی چرا نسبت به مظلومان کشمیر چشم خود را بسته اند؟!، آیا وقت آن نرسیده که به داد مظلومان کشمیر و یمن، فلسطین رسید.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امام زین العابدین(ع) می فرمایند پسر آدم در هر روز مبتلا به سه مصیبت است ولی عبرت نمی گیرد، افزود: اولین مصیبت این است که هر روز که از عمر ما می گذرد، یک روز عمر را از دست می دهیم. اگر مالی یا میزی را از دست می دادیم غصه می خوردیم، در حالی که ممکن است همه اینها دوباره به دست بیاید، ولی عمری را از دست می دهیم که ممکن است دیگر به دست نیاید. عمر فوق قیمت است. هر روز داریم گوهر عمر را از دست می دهیم و غصه نمی خوریم. فکر نمی کنیم در برابر عمری که از دست دادیم چه به دست آوردیم.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: دومین مصیبت این است که از آنچه بر ما می گذرد، عبرت نمی گیریم. مصیبت سوم این است که هر روز یک قدم به اجل و مرگ خود نزدیک تر می شویم. اجل به سوی ما می آید و هر روز ما نزدیک شدن به عالم آخرت است. کسانی که می خواهند با تقوا زندگی کنند باید این سه مصیبت را در نظر داشته باشند تا گرفتار غفلت و تسامح و وسوسه های شیطانی نباشند.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در تفسیر بخشی از سوره مبارکه فاتحه بیان کرد: انسان موحد در کلاس توحید که برترین کلاس و سازنده ترین کلاس در حرکت توحیدی انسان است، استعانت از خدا دارد و توجه دارد به اینکه تنها کسی که می تواند کمک ما باشد خدا است و به جز خدا هیچ کسی یار و یاور ما نیست و کاری از کسی ساخته نیست. همه محتاج و فقیر و وابسته و گرفتار خلاء هستند.

وی افزود: انسانی که خدا را شناخت غیر از خدا برایش سودی ندارد. وجود، اثر، آگاهی و حیات و قوت و قدرت را همه داریم اما برای ما نیست و خدا به ما داده است و هر لحظه خدا بخواهد حیات ما خاتمه پیدا می کند.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی ضمن توصیه خود و نمازگزاران به تقوا و یاد خدا اظهار داشت: خدا وحدت، کمال و زیبایی مطلق است. خدای عالم در درون، بیرون و خلوت شما است. بیایید برای خدا حساب باز کنید، همانطور که برای دیگران حساب باز کردید. اگر حق تقوا را ادا کردیم و در همه جا توجه داشتیم که خدا حاضر، ناظر و مقتدر است عاقبت بخیر می شویم و ان شاءالله مسلمان می میریم.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه کسی که گرفتار ظلم است و به خانواده ظلم می کند، توفیق توبه پیدا نمی کند، افزود: این فرد مالک غضب خود نیست و به هر بیانی تندی می کند، دل ها را می سوزاند و آدم ها را تحقیر می کند.

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: یکی از نسخه های کاربردی مدیریت خشم است تا سعی کند عصبانی نشود و اگر شد بتواند خشم خود را کنترل کند. کسی که ظلم می کند و دروغ می گوید و عیب دیگران را جست و جو می کند و با کشف عیب برای آن پرونده باز می کند، مانند این است که او را می کشد. آبروی مومن مانند خونش است و خیلی مهم است.

انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha