جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دادستان

حوزه/ حوزه/ معاون فضای مجازی دادستان کل کشور با بیان اینکه استقلال کشورمان در فضای مجازی مخدوش است گفت: چرا باید یک شرکت خارجی به ما بگوید چه نرم افزاری را استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، جواد جاویدنیا، معاون دادستان کل کشور در نشست «رسالت حوزه و فضای مجازی»، در مدرسه علمیه المهدی(عج) آران و بیدگل، به وظیفه همگان در برابر خطرات امروز فضای مجازی اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری به صراحت فرمودند با توجه به اینکه دشمن در فضای مجازی آرایش جنگی به خود گرفته است و در این فضا یک حمله شیمایی در حال اتفاق است به طوری که فکر جوانان ونوجوانان را مسموم می کنند، لذا وظیفه ما تبیین و آشکار کردن موقعیت و شرایط این فضا است.

معاون فضای مجازی دادستان کل کشور، اصل اولیه موفقیت و پیروزی در هر جنگی را شناسایی دشمن دانست و افزود: اگر مواضع، استحکامات و تسلیحات دشمن شناسایی نشود و در مقابل آنها توانایی و تجهیزات لازم را نداشته باشیم، قطعا آینده مطلوبی را در آن جنگ به دست نخواهیم آورد.

وی با بیان اینکه اساتید و طلاب حوزه های علمیه ارتباط با فضای مجازی را به صورت شفاف برای مردم تبیین کنند، به تاثیر عملیات روانی کربلا، عاشورا و اربعین حسینی  در افکار عمومی مردم ۱۴۰۰ سال پیش اشاره کرد و گفت: قطعا اگر اطلاع رسانی درستی در آن زمان می شد، واقعه عاشورا پیش نمی آمد.

جاویدنیا با بیان اینکه روش عملیات روانی دشمن از طریق فضای مجازی برای ضربه زدن به نظام اسلامی ایران درحال اتفاق است، گفت: دشمن قطعا اگر خود را منافق، صهیونیست و عربستان سعودی معرفی کند نمی‌تواند در بین ما نفوذ کنند، لذا از طریق فضای مجازی با تشکیل گروه های مذهبی، آشپزی، آموزشی و درسی و ... دربین مردم نفوذ کرده و به جذب افراد می پردازد.

وی تصریح کرد: زمانی می توانیم زمینه ساز انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) باشیم که حرف حق خودمان، در فضای مجازی غریب نباشد، باید بتوانیم و یاد بگیریم که چگونه در فضای مجازی تبلیغ کرده و حرف حق را بزنیم و اجازه ندهیم دشمن در این فضا فعالیت کرده و  راه را به مردم ما وارونه جلوه دهد.

جاویدنیا، وظیفه اساتید و طلاب حوزه های علمیه را شناسایی ترفندهای دشمنان در فضای مجازی عنوان کرد و با طرح این سؤال که چند درصد توانسته ایم حرف حق را به گوش جوانان برسانیم گفت: شبکه های اجتماعی یک ظاهر و یک باطنی دارند که اگر در اختیار تفکر ارزشی و دینی باشد می تواند مفید باشد و اگر در اختیار تفکر استعمار و استبداد جهانی باشد، خطرات بسیار زیادی را دارد.

معاون فضای مجازی دادستان کل کشور، با بیان اینکه در شبکه‌های اجتماعی حجم زیادی از اطلاعات مردم به صورت کاملا آشکار و واضح در اختیار افراد قرار می گیرد، گفت: استقلال کشورمان درفضای مجازی مخدوش است، چرا باید یک شرکت آمریکایی و صهیونیستی به ما بگوید چه نرم افزاری را استفاده کن وچه نرم افزاری را استفاده نکن؟

وی، ایجاد بخشی از التهابات اقتصادی در بازار را از مضرات شبکه های اجتماعی عنوان کرد و گفت: در بخش شبکه ملی اطلاعات استقلال کشور و اعمال قدرت حاکمیت بر آن و بحث اقتصاد مبتنی بر فضای دیجیتال کشور مورد توجه قرار گرفته است.

جاویدنیا، با انتقاد از اینکه چرا باید فارغ التحصیل بیکار کامپیوتر در کشور داشته باشیم و نخبگان به کشورهای دیگر مهاجرت کنند گفت: جوانان هندی سال گذشته از محل صادرات نرم افزار چند برابر صادرات نفتی کشورمان درآمد زایی داشتند.

وی وجود موتور جستجوی ملی را از موارد واجب کشورمان دانست و اظهار کرد: اگر موتور جستجوی داخلی راه اندازی کنیم مجبور نخواهیم شد روزانه یک میلیارد تومان بابت تبلیغات داخل کشور بدون پرداخت مالیات به گوگل بدهیم.

این مقام قضایی، با بیان اینکه تا صحبت از فیلتر تلگرام می‌شود، عده ای مردم را به گروگان گرفته و می گویند با فیلتر تلگرام چند هزار شغل از بین می رود، گفت: کدام شغل؟ بر مبنای کدام آمار؟ چند درصد کسانی که در تلگرام کار می کنند فعالیت سالم اقتصادی دارند که بتوانیم اسمش را شغل بگذاریم؛ آیا فروش مواد مخدر، فروش سلاح و لوازم قاچاق و تبلیغات کاذب شغل است؟

معاون فضای مجازی دادستان کل کشور، تعداد زیاد پرونده های طلاق و فساد را ناشی از استفاده نادرست از شبکه های خارجی دانست و یادآور شد: خانواده هیچ شخصی از فساد پنهان این شبکه‌ها مصون نیستند.

وی در ادامه با گرامی داشت هفته دفاع مقدس، گفت: براساس آمارها صندلی هر مسئول در جمهوری اسلامی ایران با تقدیم ۷۲ شهید به دست آمده است و خداوند نبخشد مسئولی را که می‌تواند کاری انجام بدهد، ولی انجام نمی دهد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha