جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
لقف

حوزه/ دو تن از اساتید حوزه های علمیه با بیان این که بیانیه گام دوم راه درست را به همه ملت ها نشان می دهد، تصریح کردند: مقاومت روح بیانیه گام دوم انقلاب است.

به گزارش  خبرگزاری حوزه درست در روزهایی که رهبران استکبار جهانی آرزوی گرفتن جشن در میدان های پایتخت جمهوری اسلامی ایران را داشتند، مردم ایران با حضور در راهپیمایی 22 بهمن نشان دادند که نه تنها ذره ای از آرمان های خود کوتاه نیامده اند بلکه در این مسیر آماده هرگونه جانفشانی هستند.

البته برنامه ریزی دشمنان نظام از آغاز سال 97 شروع شده بود به طوری که با خروج از معاهده ای برجام به دنبال ایجاد شکاف در بین مردم و طبقات مختلف جامعه بودند.

در این میان برخی از کشورهای منطقه نیز که در سال های اخیر از هر روزنه ای برای ضربه زدن به جبهه مقاومت بهره برده بودند در اجرای سناریوی دشمن وارد میدان شدند اما از این مهم غافل بودند که این نظام با هدایت های رهبری فقیه و عادل به خوبی بر این توطئه ها غلبه خواهد کرد.

به هر حال با وجود تمامی توطئه ها بهمن ماه سال گذشته انقلاب اسلامی ایران بعد از 4 دهه پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی ایران وارد دهه پنجم خود شد، دهه ای که رهبر انقلاب اسلامی از آن به عنوان گام دوم انقلاب یاد کردند و با صدور بیانیه ای با مروری بر 4 دهه گذشته از ورود به عرصه ای جدید خبر دادند.

رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب با ترسیم چهره ای واقعی از دشمنان نظام بر اهمیت حفظ انقلاب و آرمان های مردم تاکید کردند.

ایشان در این پیام به موارد مهی اشاره کردند که همه مسئولان نظام باید در تحقق آن گام های اساسی را بردارند در این بین تاکید بر روی جوانان، مقاومت، معنویت، اخلاق و سبک زندگی اسلامی موضوعاتی بود که رهبر انقلاب بارها در این بیانیه بر روی ان تاکید کردند.

دو تن  از اساتید حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه به بیان دیدگاه‌های خود در این زمینه و راه‌های تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کردند.

مقاومت روح بیانیه گام دوم انقلاب است

حجت‌الاسلام شیرین‌آبادی استاد حوزه علمیه قم در گفت گو با خبرنگار ما بابیان این‌که روح بیانیه گام دوم انقلاب به مقاومت برمی‌گردد، اظهار داشت: رهبر انقلاب در سالگرد رحلت امام خمینی (ره) صحبت‌های عمیق و کلی داشتند که به‌خوبی مسیر تحقق اهداف انقلاب در گام دوم را تبیین کردند.
وی بابیان این‌که تفکری که رهبر انقلاب دارد از قرآن گرفته‌شده است، ابراز داشت: رهبر انقلاب در خصوص نفت به خام فروشی اعتراض دارند که درواقع کاملاً صحیح و درست است چراکه باید با تولید و فروش فراورده‌های نفتی اقتصاد کشور متحول خواهد شد.

حجت‌الاسلام شیرین‌آبادی مقاومت را عنصر مهمی برشمرد و گفت: در دانشگاه‌ها و مدارس اگر دید ما مقاومتی باشد به سمت مکتب غربی گرایش پیدا نمی‌کنیم.

وی وظایف حوزه‌های علمیه را مهم و حساس برشمرد و بیان داشت: کار حوزه این است که درزمینهٔ مقاومت و فرهنگ وارد شود
چراکه به فرموده رهبری هیچ کشوری با مقاومت زمین نمی‌خورد و این اصل را باید در نظر بگیریم.

بیانیه گام دوم راه درست را به همه ملت‌ها نشان می‌دهد

حجت‌الاسلام مهدی منصوری خواه رئیس مدرسه اسلامی آموزش زبان و فرهنگ کُره در گفتگو با خبرنگار ما بابیان این‌که این بیانیه را باید در ساحت بین‌المللی ببینیم، اظهار داشت: تاکنون تحلیل‌هایی که در این زمینه صورت گرفته تخصصی بوده امانگاه بین‌الملل در این زمینه مغفول مانده است.

وی بابیان این‌که این بیانیه یک مانیفست است که راهبردهای اصلی نظام را نشان می‌دهد، افزود: باید یک نگاه به بین‌المللی به این بیانیه داشته باشیم تا بتوانیم واقعیت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به جهانیان ارسال کنیم.

حجت‌الاسلام منصوری خواه با یادآوری نامه امام خمینی (ره) تصریح کرد: ایشان نامه‌ای را به گورباچف ارسال کردند و اسلام را به‌خوبی معرفی کردند و در دوره کنونی نیز رهبر انقلاب نیز با درک همین زمان و مکان بافهم این مهم که غرب در افول است با نوشتن دو نامه به جوانان غربی آن‌ها را بیدار کرده و با بیانیه گام دوم راه درست را به آن‌ها نشان می‌دهد.

وی افزود: مبلغان بین‌الملل و طلاب زبان‌دان باید در این برهه نقش خودشان را ایفا کنند و اگر خودمان را خوب ارائه نکنیم توجه به این بیانیه ضعیف می‌شود.

انتهای پیام/ عباسعلی محمدی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha