جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/  نشست شورای تامین استان زاهدان با حضور آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه کشور که در ادامه سلسله سفرهای استانی، در رأس یک هیت بلندپایه حوزوی به سیستان و بلوچستان سفر کرده است، در روز اول سفر، روز پرکاری را پشت سر گذاشت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از زاهدان، آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور که در ادامه سلسله سفرهای استانی، در رأس یک هیت بلندپایه از مسئولان عالی حوزوی به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده است، در روز اول سفر خود، روز پرکاری را پشت سر گذاشت.

مدیر حوزه های علمیه کشور که در بدو ورود به زاهدان، در فرودگاه مورد استقبال رسمی استاندار و نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان قرار گرفت، بعد از مراسم استقبال، بلافاصه در جلسه کوتاهی با مسئولان عالی استان شرکت کرد.

جلسه شورای نهادهای حوزوی

شرکت در جلسه شورای هماهنگی نهادهای حوزوی سیستان و بلوچستان، یک دیگر از برنامه های روز اول سفر آیت الله اعرافی به این استان بود.

در این جلسه که به ریاست آیت الله اعرافی برگزارشد، مسئولان نهادهای حوزوی استان در این جلسه با ارائه گزارشی از برنامه ها و فعالیت ها، مسائل، دغدغه ها و پیشنهادات خود را با مدیر حوزه های علمیه کشور در میان گذاشتند.

مدیر حوزه های علمیه کشور در این جلسه، با تأکید بر این که نگاه ما به حوزه، حوزه اجتماعی و در تعامل با مردم است، گفت:حوزه وقتی می تواند موفق باشد که از لحاظ علمی، اخلاقی و اجتماعی در تراز بالایی باشد و بتواند پاسخگوی نیازهای جامعه باشد.

ارتباط و تعامل نهادهای فرهنگی، دینی و حوزوی با دیگر نهادها، یکی از توصیه‌های مهم آیت‌الله اعرافی به شورای هماهنگی نهادهای حوزوی استان سیستان و بلوچستان بود.

هم اندیشی علمای شیعه و سنی

شرکت در نشست علمای شیعه و سنی یکی دیگر از برنامه های مهم روز اول سفر آیت الله اعرافی و هیئت همراه به سیستان و بلوچستان بود.

در این نشست که در فضایی صمیمی و وحدت آفرین برگزار شد و با استقبال علمای شیعه و سنی همراه بود، برخی از علمای اهل سنت به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان؛ حجت الاسلام والمسلمین محامی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان؛ مولوی نظیراحمد، عضو مجلس خبرگان رهبری و تنی چند از مسئولان استانی نیز در این نشست با تقدیر از سفر آیت الله اعرافی به این استان، بر ضرورت تقویت وحدت امت اسلامی و مقابله با تفرقه افکنان تاکید کردند.

مدیر حوزه های علمیه کشور نیز با ابراز خرسند از حضور در جمع علمای شیعه و سنی، با تاکید بر ضرورت همبستگی امت اسلامی، وحدت را نیاز راهبردی جهان اسلام دانست.

آیت الله اعرافی با تاکید بر هم اندیشی علمای شیعه و سنی، وحدت را تنها راه مقابله با دشمنان اسلام و تفرقه افکنان دانست و تصریح کرد: امت اسلامی برای نجات از مشکلات کنونی، راهی جز وحدت، برادری و همدلی ندارد.

مدیر حوزه های علمیه کشور با توصیه علمای شیعه و سنی به تبیین ضرورت وحدت و تقریب مذاهب، اظهار کرد: امروز به الگوبرداری از سیره و راه و روش نبی مکرم اسلام (ص) نیاز داریم.

جلسه مسئولان استان

آیت الله اعرافی در ادامه برنامه های روز اول خود به سیستان و بلوچستان، در جلسه مسئولان استانی و فرماندهان نظامی و انتظامی شرکت کرد.

در این جلسه، مسئولان استانی و فرماندهان نظامی و انتظامی، با تقدیر از سفر آیت الله اعرافی، گزارشی از وضع امنیتی منطقه ارائه دادند.

مدیر حوزه های علمیه کشور نیز با تقدیر از تلاش ها و مجاهدت های حافظان امنیت، ایران اسلامی را امن ترین کشور منطقه دانست و بر ضرورت تقویت وحدت و همدلی مسلمانان تاکید کرد.

شرکت در نماز جمعه زاهدان

شرکت آیت الله اعرافی و هیئت همراه در نماز جمعه زاهدان یکی دیگر از برنامه های روز اول سفر مدیر حوزه های علمیه کشور به سیستان و بلوچستان بود.

حجت الاسلام والمسلمین محامی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان با تقدیر از حضور آیت الله اعرافی، سفر مدیر حوزه های علمیه کشور را برای استان با برکت توصیف کرد.

یکی از صحنه های جالب توجه حضور آیت الله اعرافی در نمازجمعه زاهدان، خوش و بش صمیمی با مردم و شنیدن درد دل های آنان بود.

بازدید از یک پروژه حوزوی

مدیر حوزه های علمیه کشور در ادامه برنامه های خود به دیار سیستان بلوپستان، از پروژه احداث ساختمان حوزه علمیه زاهدان بازدید کرد.

در جریان این بازدید، حجت الاسلام والمسلمین باقری کوشا، مدیر سابق حوزه علمیه سیستان و بلوچستان، توضیحات لازم درباره این پروژه عمرانی را ارائه داد.

آیت الله اعرافی نیز برای تسریع در روند ساخت ساختمان حوزه علمیه سفیران هدایت زاهدان، دستورات لازم را به مسئولان مربوطه داد.

جلسه مدیران مدارس و اساتید

یکی دیگر از برنامه های روز اول سفر آیت الله اعرافی به سیستان و بلوچستان، شرکت در جلسه مدیران مدارس و اساتید حوزه علمیه استان بود.

در این جلسه صمیمی، برخی از مدیران مدارس و اساتید استان، مسائل و مشکلات مدارس مربوطه و دغدغه های خود را با مدیر حوزه های علمیه کشور در میان گذاشتند

مدیر حوزه های علمیه کشور در این جلسه بار ضرورت تلاش جهادی مدیران مدارس و تربیت طلاب انقلابی، گفت: پیشرفت حوزه به هم افزایی، هم گرایی، کار کارشناسی متقن و تلاش جهادی نیاز دارد.

ترکیب اعضای هیئت همراه آیت الله اعرافی

گفتنی است، در این سفر حجج اسلام والمسلمین رستم نژاد، معاون آموزش؛ فاضل، مسئول مرکز امور صیانتی؛ رجایی، مسئول دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی؛ آبادی بیشه، مسئول دفتر موقوفات و منابع پایدار؛ علیزاده، مسئول حوزه مدیریت؛ غیبی، مسئول بازرسی ویژه و آقایان حسینی نژاد، معاون منابع انسانی و پشتیبانی و علم الهدی، مشاور مدیر حوزه های علمیه کشور، آیت الله اعرافی را در سفر به استان سیستان و بلوچستان همراهی می کنند.

برای مشاهده گزارش های تصویری روز اول سفر آیت الله اعرافی به سیستان و بلوچستان بر روی لینک های زیر کلیک کنید.

1- استقبال نماینده ولی فقیه و استاندار از آیت الله اعرافی

2- نشست شورای تامین زاهدان

3- نشست شورای هماهنگی نهادهای حوزوی

4- حضور در نماز جمعه زاهدان و بازدید از محل احداث حوزه سفیران هدایت

5- نشست مدیران، اساتید و کادر مدارس علمیه

6- نشست آیت الله اعرافی با علمای شیعه و اهل سنت

انتهای پیام ۳۱۳/۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha